آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

معاون شرکت راه آهن روسیه: ساخت خط ریلی رشت –آستارا به جذابیت دالان شمال-جنوب می افزاید

 معاون شرکت « راه آهن لجستیک » روسیه گفت : ساخت خط ریلی رشت – آستارا به جذابیت دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب خواهد افزود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ترند، ادوارد علی رضایف افزود: نبود این بخش خط ریلی مانعی عمده در راه توسعه ظرفیت های دالان حمل و نقل«شمال- جنوب»به شمار می رود چرا که در این بخش باید حمل و نقل محموله ها را از خط ریلی به حمل و نقل جاده ای تغییر داد که آن هم موجب افزایش مدت حمل و نقل و کاهش فهرست محموله ها می شود.
شرکت«راه آهن لجستیک»روسیه بزرگترین اپراتور لجستیکی چند منظوره در کشور های همسود و بالتیک به شمار می رود.
به گفته علی رضایف آغاز بهره برداری این بخش خط ریلی در قالب دالان حمل و نقل شمال – جنوب تقش مهم در توسعه این طرح بین المللی خواهد داشت.
معاون شرکت «راه آهن لجستیک»روسیه تصریح کرد : ساخت خط ریلی رشت – آستارا زمان و بهای حمل و نقل محموله ها را کاهش خواهد داد.
وی افزود: با وجود اینکه حمل و نقل زمینی محموله ها در مقایسه با حمل و نقل دریایی گرانتر است ولی مدت حمل و نقل در رساندن محموله ها به مقصد در امور حمل و نقل در اولویت قرار دارد.
وی اضافه کرد : هنگامی که دالان بین المللی «شمال-جنوب» در ظرفیت کامل کار کند، همگان شاهد مزایای آن نسبت به حمل و نقل دریایی خواهند شد.
مهمترین پروژه ایران با جمهوری آذربایجان، کریدور شمال – جنوب است که جنوب آسیا را به شمال اروپا وصل می کند و مهمترین بخش این کریدور که هم اکنون قطع می باشد، خط آهن رشت – آستارا است، خط آهن تهران – قزوین – رشت تا پایان امسال به بهره برداری می رسد و فقط خط آهن رشت – آستارا می ماند.
جمهوری آذربایجان برای مشارکت در پروژه خط آهن رشت – آستارا اعلام آمادگی کرده است، مدت اجرای پروژه سه سال برآورد شده بود که با تغییر برنامه و انتخاب سه پیمانکار به جای یک پیمانکار و تقسیم کل مسیر به سه بخش، امیدواریم این پروژه طی ۱۵ تا ۱۸ ماه به پایان برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا