آبخازیاآذربایجاناخبارارمنستاناوستیای جنوبیروسیهعمومیقره باغقره باغقفقاز شمالیگرجستان

آیا نیروهای روس در قره باغ مستقر هستند؟

وزیر آشتی و برابری مدنی گرجستان در طول جلسه مجمع پارلمانی ناتو که در فصل بهار در گرجستان برگزار گردید از حضور نیروهای روسی در تمامی مناقشات کشورهای استقلال یافته جماهیر اتحادیه شوروی سابق خبر داده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ویرتوالاز،ایدمون مانوکیان عضو ارمنی مجمع پارلمان ناتو در این باره می گوید:در نشستی که در گرجستان برگزار گردید،بنده نیز به عنوان عضو هئیت اعزامی ارمنستان در آن حضور داشتم در جواب ادعای وزیر آشتی و برابری مدنی گرجستان گفتم مناقشات صورت گرفته در منطقه از جمله مناقشه قره باغ،کریمه ،آبخازیا و… با هم تفاوت دارند و روسیه در مناقشه قره باغ هیچ گونه دخالتی را نداشته است.

وی عنوان نمود، به خانم خیتوان توضیح دادم در مناقشه قره باغ نیروهای نظامی روسیه هیچ دخالتی را نداشته اند و در این زمینه نیز هیچ گونه اسنادی وجود ندارد.

به گفته ادمون مانوکیان،خانم خیتوان با این توضیح بنده قانع نگردیده و در پاسخ گفت:پس از فروپاشی شوروی سابق، روسیه با اشگال گوناگون در تمامی مناقشات منطقه ای حضور داشته است.

وی در ادامه می گوید، یکی از اعضای هئیتی بریتانیا با ورود به بحث گفت:نیروهای روسی در ارمنستان مستقر گردیده و این حضور آنها بی ربط با مناقشه قره باغ نیست.

نماینده ارمنی عضو هئیت پارلمان ناتو می افزاید:  بنده به آنها توضیح دادم که حضور نیروهای روس در ارمنستان در چهاچوب همکاری دوجانبه صورت می گیرد و این موضوع هیچ ارتباطی با مناقشه قره باغ ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا