آذربایجاناخبارعمومی

سردبیر روزنامه صهیونیستی «جوویش پرس»:مناسبات اسرائیل با جمهوری آذربایجان بسیار مستحکم است

خبرگزاری رسمی آذرتاج  به نقل از روزنامه «جوویش پرس»، مناسبات دولت این کشور با رژیم صهیونیستی را بسیار مستحکم ارزیابی کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، جیکوب کاماراس، سردبیر «جووییش پرس» در مقاله ای نوشت:« مقالات منتشرشده در مطبوعات اسراییل درباره (اختلاف نظر در خصوص) استفاده از پهپادهای اسراییلی در مناقشه قره باغ کوهستانی نمی تواند بر ثبات مناسبات جمهوری آذربایجان و اسراییل تاثیری بگذارد. در مطبوعات اسراییل ادعا شده است که گویا جمهوری آذربایجان خواستار استفاده از پهپادهای ساخت شرکت اسراییلی «سیستم های دفاع هوایی» Aeronautics Defense Systems علیه مواضع ارتش ارمنستان در منطقه قره باغ کوهستانی برای نمایش قدرت این پهپادها شده است و وزارت دفاع اسراییل نیز به همین خاطر در اواخر آگوست، مجوز صدور این پهپادها را به جمهوری به تعلیق درآورده است. در این ارتباط، برخی «مفسران اتفاقی» نتیجه گیری کرده اند که این واقعه ، بر سردی در مناسبات اسراییل – آذربایجان دلالت دارد.»
آذرتاج افزوده است :« جیکوب کاماراس تاکید دارد که این ادعاها حقیقت ندارد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل در ششم سپتامبر تاکید کرده است که اسراییل در توسعه مناسبات با کشورهای آسیایی و بخصوص آذربایجان و قزاقستان گام های بزرگی برداشته است. نتانیاهو در سفر خود به آذربایجان و قزاقستان در دسامبر ۲۰۱۶ ، الگویی از مناسبات سازنده اسراییل با جهان اسلام را پیشنهاد کرده است. نتانیاهو در سفر به آذربایجان، مناسبات اسراییل با این کشور را خیلی عالی ارزیابی کرده و آن را «نمونه ایی که اسراییل می تواند آن را به دنیا نشان دهد» معرفی کرده است. اما، سخنان سال گذشته نتانیاهو، موضوع تازه ای نیست. در واقع، از سال ۱۹۹۲ و از زمان برقراری مناسبات اسراییل و آذربایجان، این مناسبات برای تمامی ادیان و فرهنگ ها به عنوان الگوی تساهل ارایه می شود. »
جیکوب کاماراس افزوده است:« همانطور که عاصم ملازاده، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان گفته است روابط این کشور با اسراییل آنقدر مستحکم و باثبات است که یک مقاله دروغین نتواند تاثیری بر آن بگذارد. در ششم سپتامبر ، در خصوص خواهرخواندگی شهر شماخی جمهوری آذربایجان و شهر «تیلات کرمل» اسراییل، توافق نامه جدیدی امضاء شد که توسعه مداوم مناسبات دو کشور را به اثبات می رساند. در این باره، همچنین می توان سفر ‍ژنرال ذاکر حسن اف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به اسراییل و دیدارش با آویگدور لیبرمن، وزیر دفاع اسراییل را نیز مورد تاکید قرار داد. »

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا