تحليل ها

نامه ای از زندان خطاب به همسران محبوسین حجاب جمهوری آذربایجان

“بخشی از مشکلاتی را که ما تحمل می کنیم بر دوش شما خانم ها می باشد”

 

حاجی ناهیدقهرمان اف یکی از محبوسین حجاب که در تاریخ 5 اکتبر2012 م. در مقابل وزارت تحصیل بازداشت شده است، مقاله ای به شرح ذیل ارسال داشته است:

“بسم الله الرحمن الرحیم

سوگند به زنان صالحی که نسل انسان را بر روی زمین گسترش می دهند! و چه اقدام پرخیر و برکتی. (سوره ی ذاریات،آیه 1)

آری؛ ای مومنین، همانا که این سوگند از سوی خداست و مهم کسانی هستند که این آیه شامل حال آن ها می شود. مشکلات موجود در جامعه امروزی برای هرکسی معلوم و مشخص است. این سختی ها صرفاً شامل مشکلات مالی نبوده و بلکه مشکلات معنوی را نیز در برمی گیرد. مشکلات مادی همانند خود این دنیا موقت می باشد، اما عاقبت مشکلات معنوی هم در این دنیا و هم در سرای آخرت سخت گیرانه خواهد بود. ظالمانی که امروز ما را دچار سختی و مشقت کرده اند می خواهند آخرت ما را نیز با سختی و مشکلات روبرو سازند. اما نمی دانند که همین مشکلات و سختی ها ما را بیش از پیش صبور و با عظمت می کند.

بخشی از این سختی ها و مشکلات بر دوش شما خانم ها (مترجم:همسران محبوس ها) می باشد. همان طور که بخشی از مصائب و مشکلات کربلا بر دوش خانم زینب (سلام الله علیها) قرار گرفت. شما هم همانند ما و زمانی که ما دوران سخت زندان را سپری می کنیم، بر این سختی ها صبر کرده و فرزندانمان را بزرگ می کنید. فرزندانی که در آینده غیرت و تعصب دینی، ملی خواهند داشت.

این آیه شریف که ذکر کردم، شامل حال شما زنان صالح می باشد! از خداوند برای شما آرزوی اجر و پاداش بزرگ را دارم. “

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا