آذربایجاناخبارروسیه

افزایش فشار روسیه بر علیه آذربایجان

پول ارتش روسیه کاهش می یابد : فشار مسکو بر آذربایجان افزایش خواهد یافت
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پرتال خبری «جبهه اینفو» نوشت: اعمال تحریم های غرب علیه روسیه و بخش صنایع نظامی این کشور باعث شده تا مسکو هزینه های نظامی خود برای سال ۲۰۱۸ میلادی را کاهش دهد.
“صلح الدین اکبر” رییس “حزب دموکرات های آزاد” و کارشناس سیاسی آذربایجانی در این خصوص گفت: «کاهش هزینه های نظامی روسیه دو دلیلی دارد. ۱٫ تحریم های غرب تاثیر جدی بر بخش مالی روسیه داشته و ذخایر ارز خارجی روسیه به صورت جدی کاهش یافته است. ۲٫ در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی در روسیه انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد. دولت روسیه می داند که تحت شرایط بحران اقتصادی و اجتماعی نمی توان وعده های جدی داد».
این کارشناس با بیان اینکه روسیه برای افزایش درآمد نظامی، فشار خود بر بازارهای صنایع نظامی را افزایش خواهد داد، افزود: «روسیه با افزایش فشار خود بر جمهوری آذربایجان تلاش خواهد کرد تا هزینه های نظامی خود را جبران کند. با توجه به اینکه در سال ۲۰۱۸ میلادی در جمهوری آذربایجان نیز انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد، فکر می کنم فشارهای روسیه در دو راستا افزایش خواهد یافت. ۱ـ با مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری و ۲ـ از طریق بخش صنایع نظامی».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا