اخبارعمومیگرجستان

مخالفت گرجستان با استقرار پایگاه نظامی آمریکا در این کشور

خبرگزاری «اسپوتنیک گرجستان» گزارش داد: «سالومه زورابیشویلی» رییس جمهوری گرجستان با استقرار پایگاههای نظامی آمریکا در خاک کشورش مخالفت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان، زورابیشویلی در مصاحبه با بخش گرجی رادیوی صدای آمریکا، استقرار پایگاه های نظامی آمریکا در خاک گرجستان را غیرمقتضی عنوان کرد و گفت: این اقدام ممکن است نوعی خرابکاری تلقی شود.
وی افزود: ما نباید گام هایی برداریم که به مثابه خرابکاری تلقی شود و فکر نمی کنم آمریکا حاضر به استقرار پایگاه نظامی در خاک گرجستان که منجر به واکنش روسیه و دیگر کشورها و همچنین گروه های تروریستی فعال در منطقه می شود، باشد.
به گفته زورابیشویلی، گرجستان باید روابط خود با آمریکا را تقویت کند، ولی نباید گام هایی بر دارد که موجب تحریک کشورهای دیگر شود.
گرجستان و آمریکا همکاری های مشترک نظامی را در قالب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و بر مبنای روابط دوجانبه ادامه می دهند.
دو کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی تفاهمنامه تقویت همکاری نظامی و امنیتی امضا کردند که در قالب آن آمریکا مرکز آموزش نظامی در پایگاه «وازیانی» گرجستان در حومه تفلیس راه اندازی کرد.
روسیه بارها درباره پی آمدهای نامطلوب نزدیکی گرجستان با آمریکا و بخصوص با ناتو هشدار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا