ترکیه

سیاستهای اردوغان ؛ ریشه اعتراض اخیر در ترکیه

اعتراضات در ترکیه با وجود تهدیدهای دولت و سرکوب شدید معترضان به دست نیروهای امنیتی، امروز وارد شانزدهمین روز خود شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شبکه العالم ؛ نیروهای امنیتی با یورش به معترضان، ده ها تن از آنها را بازداشت کرده است.ادامه اعتراضها در ترکیه درحالی است که “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر این کشور پنج شنبه گذشته با بیان اینکه صبرش تمام شده، به تحصن کنندگان در پارک “گزی” در استانبول 24 ساعت مهلت داد که به خانه های خود بروند.دیشب با یورش نیروهای امنیتی به معترضان درگیری های شدیدی بین دو طرف درگرفت که درنتیجه آن یک جوان دیگر کشته شد.

از آغاز اعتراضات در ترکیه تا کنون 5 نفر کشته و هزاران نفر مجروح شده اند.اردوغان پنج شنبه گذشته در برابر سران حزب حاکم “آزادی و عدالت” اظهار داشت: تا این لحظه صبر کردیم . در اینجا آخرین هشدارم را می دهم .. مادران و پدران از شما می خواهم که فرزندانتان را از اینجا ببرید.
وی با اشاره به خیمه‌های و پرچم‌های معترضان در پارک “گزی” گفت که از وزیر کشور خواسته است این پارک را پاکسازی کند.نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه میدان تقسیم را ظرف 24 ساعت از وجود معترضان خالی خواهد کرد، ادامه داد: “از این پارک بیرون بروید تا مسؤولان بتوانند با گروه های تروریستی مقابله کنند.” !!
استانبول و چند شهر ترکیه از 14 روز قبل صحنه درگیری معترضان ونیروهای امنیتی است.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا