آذربایجاناخبارایرانعمومی

محکومیت طرح شوم آمریکایی و صهیونیستی«معامله قرن» از سوی محافل سیاسی جمهوری آذربایجان

مسوولان و نمایندگان برخی محافل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری آذربایجان عصر پنجشنبه در نشستی به مناسبت روز جهانی قدس، طرح شوم آمریکایی و صهیونیستی «معامله قرن» را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این نشست با عنوان «قدس شرف جهان اسلام است» به ابتکار اتحادیه نویسندگان «قلم» جمهوری آذربایجان، با حضور مسوولان و فعالات برخی تشکل های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای و نیز رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

«اصغر فارسی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در این نشست، پیرامون نامگذاری روز جهانی قدس توسط امام خمینی (ره) و اهمیت این اقدام برای جهان اسلام و نقش آن در تحکیم وحدت و همبستگی مسلمانان سخنرانی کرد.

فارسی، قدس را حساس ترین موضوع امت اسلامی دانست و گفت:: این مساله اگر به موقع حل می شد، امروز شاهد اشغال سایر سرزمین های مسلمانان نبودیم.

«قربان جبرائیل» رییس اتحادیه نویسندگان قلم جمهوری آذربایجان نیز در این نشست گفت: با توجه به جریانات جاری در فلسطین و قدس، بار دیگر به اهمیت اعلام روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) برای امت اسلامی پی می بریم.

وی، اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی و حمایت آمریکا از جنایات این رژیم را مورد اشاره قرار داد و گفت: دولت آمریکا طرح «معامله قرن» را در دستور کار قرار داده که چیزی به جز پایمال کردن حقوق مردم فلسطین و تامین منافع رژیم صهیونیستی نیست.

«خلیل قارااحمداف» سردبیر مجله «شخصیت های تاریخی» جمهوری آذربایجان نیز در این نشست، نامگذاری روز جهانی قدس را بزرگترین خدمت امام خمینی (ره) به جهان اسلامی عنوان کرد و گفت: آزادی همه سرزمین های اشغال شده مسلمانان فقط با تکیه بر وحدت و در لوای پرچم مقدس اسلام امکان پذیر می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا