آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومیقره باغقره باغ

کشته شدن 4 نظامی جمهوری آذربایجان در درگیری قره باغ

سازمان امنیت دولتی و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه مشترکی، از کشته شدن چهار نظامی و مجروح شدن سه نفر دیگر از کادر ارتش این کشور بر اثر خرابکاری‌های اخیر نظامیان ارمنستانی باقی‌مانده در «قره باغ» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، پس از امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری روسیه، جمهوری آذربایجان و نخست‌وزیر ارمنستان درباره خاتمه  جنگ و آتش‌بس در قره باغ، برخی گروههای نظامی ارمنی در جنگلهای منطقه “هادروت ” باقی ماندند و رسانه‌های ارمنستان به نقل از منابع رسمی این کشور گزارش دادند که این گروهها در مناطق جنگلی گم شده‌اند. ارمنستان از صلح‌بانان روسیه مستقر در منطقه نیز خواستار کمک در یافتن آنها  شد.

سازمان امنیت دولتی و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه مشترک خود با اشاره به این که همه شرایط تخلیه گروههای نظامی ارمنی باقی‌مانده در این منطقه جنگلی فراهم شده و صلح بانان روسیه با وجود آب و هوای نامساعد وارد این منطقه شدند و نظامیان ارمنی را از طریق بلندگوها در باره اقدامات انجام گرفته برای تخلیه آنها مطلع کردند، افزود: ولی گروههای نظامی ارمنی از ترک این منطقه خودداری کرده و در روزهای اخیر مرتکب اقدامات تروریستی و خرابکاری علیه شهروندان و نظامیان جمهوری آذربایجانی شدند.

در این بیانیه آمده است: بر اثر حمله ناگهانی 26 نوامبر ( 6 آذرماه جاری ) ارامنه، سه نظامی جمهوری آذربایجانی مستقر در روستای “سور ” شهرستان “خوجاوند ” کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند. همچنین 8 دسامبر ( 18 آذرماه ) در حین نصب تجهیزات مخابراتی در نزدیکی منطقه هادروت یک نظامی این کشور به دست ارامنه کشته و کارمند شرکت مخابراتی “آذرسل” مجروح شد .

طبق این بیانیه مشترک، با توجه به این حوادث، سازمان امنیت دولتی جمهوری آذربایجان ناگزیر به اجرای عملیات ضدترور در این منطقه شد.

سازمان امنیت دولتی و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان ادعای برخی مقامات ارمنستان و رسانه‌های این کشور علیه جمهوری آذربایجان و صلح بانان روسیه مستقر در منطقه را غیر قابل قبول خواند و افزود: ارمنستان باید اجرای مفاد بیانیه سه جانبه امضا شده در باره پایان جنگ و آتش‌بس در منطقه قره باغ را تامین و از انجام خرابکاریهای از طریق گروههای نظامی باقی‌مانده در منطقه، خودداری کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا