آذربایجاناخبارایرانعمومیویژه

محکوميت ترور سردار سپهبد قاسم سليماني در شورای حقوق بشر سازمان ملل

نمایندگان ونزوئلا، سوريه، کوبا و عراق در شورای حقوق بشر سازمان ملل، اقدام آمریکا در ترور شهید سردار قاسم سلیمانی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نماینده ونزوئلا در سخنرانی خود در نشست شورای حقوق بشر گفت:  ما در سال ۲۰۱۸ از استفاده گسترده پهپاد‌ها علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، آگاهی پیدا کردیم. بعضی گروه‌های تروریستی برای اجرای عملیات گسترده و پیشرفته با استفاده از ۱۲ فروند پهپاد مجهز به مواد منفجره، تلاش کردند این ترور را انجام دهند. این نخستین بار بود که از پهپاد‌ها برای ترور رئیس جمهور یک کشور برخوردار از حق حاکمیت، با حمایت آمریکا استفاده می‌شد.
وی خاطر نشان کرد: ما  عملیات ترور سپهبد قاسم سلیمانی از جمهوری اسلامی ایران را که به صورت غیرقانونی در ژانویه از سوی آمریکا صورت گرفت، محکوم کنیم. این اقدام، نقض آشکار قوانین بین المللی انسانی و حقوق بشر بود.

نماینده سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل، نیز گفت: اقدام آمریکا در ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، تروریسم دولتی واشنگتن بود.

نماینده عراق در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: عراق شکوائیه‌ای به مجمع عمومی و شورای امنیت درباره حملات آمریکا و ترور شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس ارائه کرده است.
نماینده کوبا در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، نیز گفت: اقدام آمریکا در ترور شهید سردار قاسم سلیمانی، نقض منشور ملل متحد و نقض حاکمیت ملی عراق بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا