آذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومی

مراودات نظامی ترکیه با ارمنستان

یک شرکت متعلق به دیوید تونویان وزیر دفاع ارمنستان، به ترکیه سلاح فروخته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از حریت، خبر فروش سلاح از سوی دیوید تونویان به ترکیه مانند بمبی در ارمنستان سر و صدا به پا کرده است. بر اساس این گزارش، شرکت «Mosston Engineering»، که در مالدیو ثبت شده است، چندین سال است که بین قزاقستان و ترکیه تجارت اسلحه انجام می دهد.

نکته تعجب آور این است که بنیانگذاران شرکت تجارت اسلحه، «دیوید تونویان» وزیر دفاع ارمنستان  و «ماکار گامباریان» معاون وی هستند. بدتر از هر چیزی این است که این شرکت 3.5 میلیون دلار از وزارت دفاع ارمنستان برای پیش پرداخت به تأمین كننده سلاح وام گرفته است. اما بعداً این بدهی با هزینه وزارت دفاع بازپرداخت شده است. گفتنی است این خبر توسط اشخاصی در برخی کانال های تلگرامی منتشر شده است. علاوه بر این، نویسندگان کانال تلگرامی تصویری از گواهی کاربر را که گفته می شود ترکیه برای «Mosston Engineering» صادر کرده است، به اشتراک گذاشته اند. بر این اساس، اسپوتنیک ارمنستان تصمیم گرفت اطلاعاتی از قزاقستان دریافت کند. به همین منظور، درخواستی را به وزارت صنعت و توسعه زیرساخت های قزاقستان و همچنین «Kaztechnologii OJSC» که مستقیماً در عملیات دفاعی نقش دارد، ارسال کرد.

در پاسخ نامه ارسال شده، معاون وزیر دفاع قزاقستان از عدم فروش اسلحه و مهمات به ترکیه از سوی شرکت «Kaztechnologii OJSC» خبر داده است. معاون وزیر همچنین تأکید کرد که گواهی صادره از طرف ترکیه به شرکت «Mosston Engineering»، طبق قوانین فعلی جمهوری قزاقستان مبنای اجازه خرید و فروش تجهیزات نظامی در قزاقستان نیست.

اسپوتنیک ارمنستان همین درخواست را به شرکت «Kaztechnologii OJSC» قزاقستان ارسال کرد. این شرکت در پاسخ به درخواست اسپوتنیک نوشت: « «Mosston Engineering» و «Kaztechnologii OJSC» توافق نامه فروش سلاح و مهمات را در 2 آوریل 2015 امضا کردند و در تاریخ 1 مارس 2019 منقضی شد.»

از همه اینها مشخص است که «دیوید تونویان» وزیر دفاع جمهوری ارمنستان، در واقع یک تاجر اسلحه است. او در ساختن ارتش ارمنستان فعالیت نمی کند بلکه با هزینه وزارت دفاع ارمنستان، در حال تجارت بین المللی اسلحه است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا