آذربایجاناخبارعمومی

معاون «کمیته دولتی امور گروه های دینی » جمهوری آذربایجان:تدریس دین در مدارس جمهوری آذربایجان غیرممکن است

گوندوز اسماعیل اف معاون «کمیته دولتی امور گروه های دینی » جمهوری آذربایجان تاکید کرد تدریس دین در مدارس این کشور غیرممکن است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «آپا» جمهوری آذربایجان، گوندوز اسماعیل اف گفت : « براساس قانون ، نظام آموزشی دولتی در جمهوری آذربایجان از دین جداست. از این نظر، نمی توان درباره تدریس دین در مدارس سخن گفت.»
گوندوز اسماعیل اف افزود : « اما ، «دین شناسی»، «فهم دینی»، «رشته های دینی – فلسفی» و «آشنایی با مبانی کتب مقدس» می تواند در برنامه درسی موسسات آموزشی گنجانده شود. تحلیل وضعیت دینی و روند دیندار شدن در جمهوری آذربایجان و نیز تجربه کشورهای لائیک نشان می دهد که ارایه اطلاعات دینی به نسل جوان و در حال رشد، خیلی ضروری است. مناسب ترین مکان برای این کار نیز موسسات آموزشی است.»
معاون کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان تاکید کرد : « اگر دانش دینی به جوانان در مکان های درست و توسط انسان های درست داده نشود، سایرین و گروه های دینی تندرو و مذهب گرا تلاش خواهند کرد این خلأ را پر کنند. به همین علت ، در موسسات آموزشی باید اطلاعات گسترده به جوانان درباره ماهیت ادیان و بخصوص دین اسلام داده شود. اینکه این اطلاعات در کدام کلاس و به چه شکلی و در کدام رشته به شاگردان ارایه شوند نیز مساله ای آموزشی است. این نیاز نیز احساس می شود که در کتب درسی (موجود در جمهوری آذربایجان) مطالب مربوط به ادیان افزایش یابند. کمیته دولتی امور گروه های دینی در چارچوب اختیارات خود در این زمینه با سازمان های مختلف همکاری می کند.»
وی افزود؛پیشنهادهای مختلفی در زمینه نحوه تدریس دین در مدارس جمهوری آذربایجان مطرح شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا