گرجستان

سفر دبیرکل ناتو به گرجستان

هیئتی بلندپایه متشکل از سفرای 28 کشور عضو ناتو به سرپرستی دبیرکل این سازمان این هفته برای شرکت در نشست شورای ناتو-گرجستان و دیدار و مذاکره با مقامات بلندپایه این کشور به تفلیس سفر خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری «نووستی»، “جاوید جلاگانیا” معاون وزیر امور خارجه گرجستان اعلام کرد که سفر هیئت شورای پیمان آتلانتیک شمالی به تفلیس که متشکل از سفرای 28 کشور عضو این سازمان و شخص “آندرس فوگ راسموسن” دبیرکل ناتو است، در تاریخ 27-26 ماه ژوئن انجام خواهد گرفت.

به گفته این دیپلمات، در چارچوب سفر این هیئت بلندپایه به تفلیس، قرار است تا دور دیگری از نشست شورای ناتو-گرجستان برگزار شود.

اعضای هیئت ناتو در جریان سفر خود با “میخائیل ساآکاشویلی” رئیس جمهوری، “بیدزینا ایوانیشویلی” نخست وزیر” “مایا پانجیکیدزه” وزیر امور خارجه” “ایراکلی آلاسانیا” وزیر دفاع، “داوید اوسوپاشویلی” رئیس پارلمان و “گیگا بوکریا” دبیر شورای امنیت ملی گرجستان دیدار و مذاکره خواهند داشت.

میهمانان دیپلماتیک ناتو همچنین در مراسم بدرقه و خداحافظی گروه دیگری از نیروهای نظامی گرجستان اعزامی به افغانستان حضور خواهند داشت.

شورای آتلانتیک شمالی متشکل از نمایندگان بلندپایه تمامی کشورهای عضو ناتو به منظور بررسی مسائل سیاسی، امنیتی و عملیاتی و تصمیم گیری‌های مشترک در این زمینه هاست.

انتهای پیام

منبع : فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا