آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

توصیه نماینده مجلس باکو به حل مسئله غزه با استفاده از الگوی قره باغ

زاهد عروج، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در مقاله ای ضمن بت سازی از الهام علی اف پیشنهاد کرد مسئله غزه نیز با استفاده از الگوی قره باغ حل شود!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «زاهد عروج»، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان و مدیر مرکز مطالعات اجتماعی ریاست جمهوری آذربایجان در مقاله ای مفصل، با ادعای اینکه الهام علی اف با جنگ ۴۵ روزه با ارمنستان در ۲۰۲۰ و حمله ۱۵ سپتامبر به قره باغ، تغییرات ژئوپلتیک مهم در قفقاز را رقم زده و بانی “چهارمین جمهوری” آذربایجان شده است، پیشنهاد کرد مسئله غزه نیز با استفاده از الگوی قره باغ حل شود! ( باکو بر این باور است که با اخراج دسته جمعی ارامنه قره باغ با کسب حمایت نظامی رژیم صهیونیستی و ترکیه، این مسئله را برای همیشه حل کرده است! رژیم صهیونیستی نیز بطور مشابهی سعی دارد با بمباران بی وقفه غزه و تعیین ضرب الاجل برای خروج فلسطینی ها از غزه، این منطقه را تحت سیطره خود بگیرد!)
زاهد عرج نوشت: «انقلاب ژئوپلیتیکی علی اف ساختار روابط منطقه‌ای را با ایجاد جمهوری چهارم آذربایجان تغییر می‌دهد، راه‌هایی را می‌گشاید که نیاکان طی کرده‌ اند و جهان را به نظم، همزیستی و صلح باز می‌گرداند و با وفاداری ذاتی فلسفه خلقت، صلح زاده شده از شرق را به همه قاره‌ها گسترش می‌دهد. آیا خشونت در غزه با الگوی قره باغ قابل حل نیست؟ اگرچه بازگشت، ایدئولوژی ملی جدید ماست، اما برای همه ملت ها معتبر است. اگر ارمنی گرایی جهانی این پنجره فرصت را ببندد، محکوم به تبدیل شدن به “ملت مهاجرت” خواهد بود!….. جنگ قره باغ تمام شد و اکنون پل جدیدی از “آق بند” به دنیا ساخته می شود!”
گفتنی است طی روزهای اخیر در لابلای سخنرانی ها و مقالات تعریف و تمجید از الهام علی اف به مناسبت ۲۰ سالگی شروع ریاست وی بر جمهوری آذربایجان که از قضا یا بر اساس برنامه ریزی انگلیسی – صهیونیستی با تسخیر قره باغ پس از ۳۰ سال جدایی از جمهوری آذربایجان هم زمان شده است، ضمن بت سازی از الهام علی اف، زوایای پنهانی از جاه طلبی و توسعه طلبی «جریان صهیونیستی آذربایجانگرایی» نیز خودنمایی کرده است!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا