آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

سفر محرمانه یک مقام صهیونیستی به ترکیه

به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» یک مقام رژیم صهیونیستی، برای دیدار با مشاور ارشد «رجب طیب اردوغان» به صورت محرمانه به آنکارا سفر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این روزنامه صهیونیستی دیروز پنجشنبه در گزارشی نوشت که «ألون أوشبیس» مدیرکل وزارت خارجه این رژیم ماه گذشته به صورت مخفیانه و سِری برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت سفر «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه سفر کرده است.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی رئیس این رژیم قرار است ماه آینده میلادی به ترکیه سفر کند.

این روزنامه با اشاره به اینکه «ایریت لیلیان» رئیس سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا برای مدت طولانی با «ابراهیم قلین» مشاور ارشد اردوغان تماس داشته است، اضافه کرد که او نقش مهمی در پرونده زوج اسرائیلی که در سال گذشته در ترکیه بازداشت شده بودند، داشت.

به نوشته این روزنامه، این اولین سفر یک مقام عالی رتبه سیاسی رژیم صهیونیستی در شش سال گذشته به ترکیه است. آخرین سفر یک مقام صهیونیستی به ترکیه سفر «یووال روتیم» مدیر کل سابق وزارت خارجه رژیم اشغالگر در سال ۲۰۱۶میلادی بود.

به نوشته «یدیعوت آحارونوت»، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از تایید یا تکذیب این خبر خودداری کرده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه پیش تر در اظهاراتی گفته بود که «اسحاق هرتسوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در اواسط ماه مارس به ترکیه سفر خواهد کرد و این، اولین سفر یک مقام صهونیستی به ترکیه پس از سال‌هاست.

اردوغان در آن زمان گفت که آنکارا و تل آویو می‌توانند در جریان این سفر درباره همکاری در زمینه انرژی گفت و گو کنند اما با این حال رئیس رژیم اسرائیل این سفر را تایید نکرد.

یادآور می شود، ترکیه و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ و پس از بروز یک اختلاف بزرگ سفرای خود را اخراج کردند و از آن زمان تاکنون روابط بین آن‌ها متشنج بوده است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا