آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

تاکید سفیر ایران در ارمنستان بر رعایت مسائل بشردوستانه در لاچین

سفیر ایران در ارمنستان ضمن ابراز تاسف از وضعیت انسانی پیش‌ آمده در کریدور لاچین، بر لزوم پایبندی طرف‌ها به تعهدات پیشین و به‌ ویژه رعایت مسائل بشردوستانه تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عباس ظهوری سفیر ایران در ارمنستان، در مصاحبه ای اظهار داشت: ما از وضعیت پیش‌ آمده در کریدور لاچین هم به دلیل تبعات انسانی آن و هم از نظر تأثیر منفی آن بر فرآیند رسیدن به صلح در منطقه نگران هستیم. از نظر ما ضرورت دارد که همه طرف‌ها به تعهدات خود طبق توافقات پیشین پایبند باشند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مشکل قطع گاز حل شده و امیدواریم که تردد قانونی اهالی مجددا برقرار شود، گفت: طرف‌های مختلف، درباره ریشه وضعیت پیش‌ آمده مواضع متفاوتی دارند ولی به هر حال پایبندی به تعهدات پیشین و به‌ ویژه رعایت مسائل بشردوستانه ضرورت دارد.

ظهوری تصریح کرد؛ ما هم متاسفانه خبر جان‌ باختن یک بیمار در نتیجه شرایط پیش‌ آمده را دریافت کرده‌ ایم. گزارش‌هایی نیز درباره وضعیت بیمارستان‌های محل وجود دارد. باور ما این است که در مسائل با تبعات انسانی باید با احتیاط بیشتری رفتار شود.

یادآور می شود، مسدود کردن گذرگاه لاچین در منطقه قره باغ از سوی نیروهای جمهوری آذربایجان از چند روز پیش، باعث شده است بسیاری از ساکنان این منطقه ارمنی‌نشین با بحران کمبود سوخت و موادغذایی و وضعیت دشوار انسانی مواجه شوند.

منبع: ایران پرس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا