آذربایجاناخبار

افزایش نگران کننده آمار طلاق درجمهوری آذربایجان

در کشور در طول یک روز 3 الی 4 خانواده و در طول یک ماه بیش از 1000 خانواده متلاشی می گردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  virtualaz.org ،در جمهوری  آذربایجان در طول یک روز 3 الی 4 خانواده و در طول یک ماه بیش از 1000 خانواده از هم جدا می شوند.

این آمار  شامل کسانی که به طور غیر رسمی با هم تشکیل خانواده داده اند را نمی شود. اگر خانواده های که به صورت غیر رسمی شکل گرفته اند در این آمار به حساب آیند این آمار به دو برابر افزایش خواهد یافت. متاسفانه آماری که به صورت رسمی صورت گرفته است زنگ خطر را به صدا در آورده است. چه رسد به آنکه آمار طلاق ازدواج های غیر رسمی نیز در این آمار محاسبه گردد. 

این سخنان را خانم مهربان زینال اوا رئیس اتحادیه عمومی بانوان در مصاحبه با خبرگزاری virtualaz.org گفته است. براساس سخنان این زن فعال حقوق بشر، در کشور تاکنون هیچ گونه آمار دقیقی  در مورد ازدواج و طلاق های که بصورت غیر رسمی صورت گرفته ارائه نشده است.

سال گذشته 27 هزار نوزاد بدون ازدواج رسمی والدین خود متولد شده اند. با توجه به این آمار احتمال می رود که در کشور 30 الی 35 هزار خانواده  بدون اینکه ازدواج رسمی نمایندمبادرت به ازدواج نموده اند. به همین خاطر نیز می توان گفت که در کشور 3 خانوده نه بلکه بیشتر از آن در یک روز از هم جدا می شوند.

خانم زینال اوا  در مورد خانواده های که به جهت طلاق به این اتحادیه مراجعه می کنند گفت: علت آن قدرت طلبی و خود خواهی بین طرفین است. بی احترامی جایگزین احتراممتقابل بین طرفین گردیده است. علت فروپاشی خانواده ها دلایل فراوانی دارد. دخالت بستگان در خانواده ها ، مشکلات اقتصادی، خشونت خانوادگی و دلایل دیگر…

اما مشاهدات عینی نشان می دهد تبلیغات دروغینی که در مورد بانوان در کشور صورت می گیرد نقش  بسزایی در طلاق دارد. زنان تعهداتی را که برعهده یشان نهاده شده است عمل نمی نمایند و دنبال این هستند که آزاد باشند. همچنین خیانت مردان به زنان خود نیز در این امر نقش بسزایی را ایفاء می کند.

وی از فرار 5 زن از منزل و پناه جستن آنها به اتحادیه گفت: در حال حاضر 5 زن فراری از منزل در اتحادیه به سر می برند. آنها به دلیل اعمال خشونت آمیز همسرانشان مجبور به ترک خانه هایشان شده اند.

وی در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل اینکه هیچ تدبیری در این مورد صورت نمی گیرد  این روند روز به روز وخامت بار می شود.

خاطرنشان می کنیم که در 6 ماه ابتدایی سال 4/6 هزار طلاق به ثبت رسیده است که اکثر آنها جوانانی هستند که دارای یک فرزند می باشند. همچنین سال گذشته تعداد افراد جوانی که دارای یک فرزند بوده اند و از هم جدا شده اند 2798 خانوده بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا