آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

دعای اعضای اتاق صنایع و بازرگانی وان ترکیه برای بازگشایی گمرک مرزی با ایران

اعضای هیئت رئیسه اتاق صنایع و بازرگانی شهر «وان» ترکیه طی اجتماعی برای بازگشایی گمرک مرزی با ایران دست به دعا برداشتند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل دمیر اورن، اعضای هیئت رئیسه اتاق صنایع و بازرگانی «وان» طی اجتماعی با اشاره بر وضعیت گمرک زمینی «کاپی کوی» بین وان – ایران خاطر نشان کردند: «لازم است مانند دیگر گمرکات مرزی، گمرک زمینی کاپی کوی نیز در چهارچوب مقررات پاندمی راه اندازی شود.»

گفتنی است اعضا پس از قرائت بیانیه مطبوعاتی دست به دعا برداشتند. «نجدت تاکوا» رئیس اتاق بازرگانی وان اظهار داشت: «علت تجمع ما در این روز جمعه استغاثه به درگاه خدا برای مقابله با سختی ها و مشکلات و باز شدن گمرک کاپی کوی و مرز های شرقی کشور طبق استاندارد های موجود در گمرکات مرزی غرب کشور و حضور بیشتر ایرانیان در شهر وان است. ما برای به ثمر رسیدن زحمات خود با تجمع در این مکان دست به دعا و استغاثه برداشتیم. ما برای پناه بردن به او و درخواست یاری از او در اینجا هستیم.»

 «فوزی چیلیک» تاش معاون رئیس اتاق بازرگانی وان نیز با اشاره به فاصله ۱۰۰کیلومتری کاپی کوی با مرکز شهر وان و دسترسی به شهر خوی گفت: «این مسیر برای حضور گردشگران ایران در وان گذرگاه مهمی به شمار می آید.»

چیلیک تاش افزود: «این گمرک با صرف ۱۱۰میلیون لیره مدرنیزه شده و رویای ۵۰ ساله وان را به حقیقت می رساند. خدمات خود را از سال ۲۰۱۹ آغاز کرده است. ما ۱۰۰ سال است که با ایران جنگی نداشته ایم و پیرو یک دین هستیم، آداب و سنن دو کشور یکی است که می تواند به اقتصاد کمک کند. این نیز از طریق گمرک کاپی کوی ممکن است. ۳۰ میلیون از ۱۰۰ میلیون دلار تجارت ترجیحی استان وان، سهم شهر وان است. علاوه بر این، سالانه قریب به یک میلیون گردشگر ایرانی به شهر وان سفر می کنند. ارزی که از بابت گردشگران ایرانی و تجارت چمدانی گردشگران عاید وان می شود، 500 میلیون دلار است‌.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا