آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

اعتراض ارامنه قره‌باغ به کمک های ارسالی از باکو به خانکندی

سخنگوی رئیس‌جمهور قره‌باغ ارسال کمک‌های بشردوستانه جمهوری آذربایجان به خانکندی را در راستای تعمیق مشکلات موجود ارزیابی کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمعیت هلال‌ احمر جمهوری آذربایجان کمک‌های بشردوستانه با 40 تن فرآورده آرد را به خانکندی ارسال کرد که تصاویر ویدئویی از آن در رسانه‌های آذربایجان پخش شد.

مدیریت این جمعیت اعلام کرد که قرار است از جاده آغدام-خانکندی برای تحویل بار استفاده شود.

«آرتساخ پرس» وابسته به دولت قره‌باغ نوشت: ارسال کمک‌های بشردوستانه توسط آذربایجان با ارامنه قره‌باغ هماهنگ نشده است.

لوسین آوانسیان، سخنگوی رئیس‌جمهور قره‌باغ، به رسانه‌های محلی گفت که این اقدام جمهوری آذربایجان با هدف تعمیق مشکلات موجود است نه حل آن‌ها.

آوانسیان گفت: اگر آذربایجان واقعاً علاقه‌مند به از بین بردن فاجعه انسانی مردم قره‌باغ است، نباید ارسال محموله‌ها از طریق کریدور لاچین را ممنوع کند.

شب گذشته، ساکنان ارمنی قره‌باغ در عسگران اعتراض خود را علیه کمک‌های بشردوستانه ارسال شده توسط جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان به قره‌باغ آغاز کردند.

در گزارش خبرگزاری‌ها آمده است که ساکنان قره‌باغ در اطراف پست نیروهای حافظ صلح روسیه در عسگران تجمع کرده‌اند. جاده آغدام به خانکندی از اینجا می‌گذرد. ارمنی‌ها در اینجا شروع به برپایی چادر کرده‌اند و شب را در آنجا ماندند.

آیک شمیریان که به عنوان شهردار عسگران معرفی شده است، به خبرنگاران گفت که ساکنان قره‌باغ کمکی که از آذربایجان از طریق جاده آغدام ارسال می‌شود را نمی‌خواهند.

دو کامیون ارسال شده از باکو با 40 تن آرد در حال حاضر وارد آغدام شده‌اند و جمعیت هلال‌احمر آذربایجان می‌گوید که در حال حاضر منتظر پاسخ نیروهای حافظ صلح روسی برای سازمان‌دهی تحویل محموله بشردوستانه به خانکندی هستند.

آراییک هاروتونیان، رهبر قره‌باغ، روز گذشته گفت که کالاهای غذایی تنها از طریق کریدور لاچین به قره باغ منتقل می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا