آذربایجاناخبارایران

سفر هیأت رسانه ای جمهوری آذربایجان به استان های مازندران و گلستان

در جهت تقویت تعاملات رسانه ای میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، روز جمعه (21/01/1394) پنجمین هیأت رسانه ای جمهوری آذربایجان ظرف یک سال اخیر متشکل از هفت نفر از خبرنگاران و تصویر برداران شبکه های تلویزیونی “اجتماعی” و “آپا تی وی”، و خبرگزاری های “رپورت”، “ترند” و “نووستی آذربایجان” از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشورمان شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، هدف از سفر این هیأت رسانه ای، آشنا سازی اصحاب رسانه های جمهوری آذربایجان و مردم این کشور با ظرفیت های اقتصادی، فرهنگی و جاذبه های گردشگری کشورمان می باشد. هیأت رسانه ای اعزامی به استان های مازندران و گلستان با حضور در شهرهای مختلف این دو استان با ظرفیت های اقتصادی و جاذبه های گردشگری این مناطق آشنا شده و از این ظرفیت ها برای رسانه متبوع خود گزارش های خبری و تلویزیونی تهیه خواهند کرد.

با توجه به این که استان های مازندران و گلستان در حاشیه جنوبی دریای خزر واقع شده از ظرفیت های بسیار گسترده ای در حوزه تعاملات انسانی، فرهنگی و اقتصادی برای ارتباطات نزدیک میان کشورهای منطقه محسوب می گردند و سفر هیأت رسانه ای از رسانه های فعال جمهوری آذربایجان به این دو استان فرصت ویژه ای برای تقویت روابط مردمی، اقتصادی، تجاری و گردشگری با جمهوری آذربایجان فراهم نموده است.

تقویت مناسبات جمهوری اسلامی ایران با همسایگان، ازجمله دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید بوده و دولت یازدهم با اتخاذ سیاست اصولی در مناسبات بین المللی، جایگاه خوبی در عرصه جهانی کسب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا