آذربایجاناخبارعمومی

سفر هیأت بلندپایه جمهوری آذربایجان به ازبکستان

هیأت بلندپایه جمهوری آذربایجان به سرپرستی وزیر اقتصاد این کشور روزهای ۴ و ۵ فوریه سال جاری میلادی به ازبکستان سفر می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، هیأت بلندپایه جمهوری آذربایجان به سرپرستی «شاهین مصطفی اف» وزیر اقتصاد این کشور روزهای ۴ و ۵ فوریه سال جاری میلادی به ازبکستان سفر می‌کند.

این هیئت شامل «انعام کریم‌اف» وزیر کشاورزی، رؤسای شرکت‌‌‌‌های سهامی «راه آهن آذربایجان»، «کشتیرانی دریایی خزر آذربایجان»، «بندر بازرگانی بین المللی باکو» و همچنین مدیران شرکت‌های تولیدی است.

برنامه ریزی شده اعضای هیئت آذربایجان با «عبدالله عارف‌اف» نخست وزیر ازبکستان و «الیار غنی‌یف» معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کنند.

هیأت آذربایجان همچنین با رؤسای وزارت‌خانه‌ها و شرکت‌های مربوطه ازبکستان دیدار و همچنین از کارخانجات تولیدی بازدید می‌کند.

آذربایجان یکی از همکاران بزرگ اقتصادی و بازرگانی ازبکستان می‌باشد.

مبادلات بازرگانی ازبکستان و آذربایجان در سال ۲۰۱۷ میلادی در سطح ۳۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار قرار گرفته است.

امروز در ازبکستان ۸۴ شرکت از جمله ۷۱ شرکت مشترک با سرمایه سرمایه گذاران آذربایجانی و ۱۱ شرکت با ۱۰۰ درصد سرمایه سرمایه گذاران آذری در زمینه‌های بازرگانی، ماشین سازی، فلزسازی، دارایی، بیمه، انرژی، خدمات، تولید و تعمیر جواهرات، مواد غذایی و صنایع سبک فعالیت می‌کنند.

جمهوری آذربایجان استقلال این کشور را در تاریخ ۱۹ اکتبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۲ اکتبر سال ۱۹۹۵ میلادی بین این ۲ کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا