آذربایجاناخباراردبیل

کمیسیون مشترک کشور آذربایجان و اردبیل برای صادرات سیب‌زمینی تشکیل شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کمیسیون مشترک کشور آذربایجان و استان اردبیل برای صادرات محصول سیب‌زمینی استان تشکیل شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، عدیل سروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: با تشکیل کمیسیون مشترک بین آذربایجان و استان اردبیل صادرات سیب‌زمینی این استان رونق می‌گیرد؛ این کمیسیون متشکل از صادرکنندگان استان اردبیل و کشور آذربایجان است.

وی با اشاره به اینکه با رایزنی‌های انجام شده بین مسئولان استان اردبیل و کشور آذربایجان بیش از 100 هزار تن سیب‌زمینی استان اردبیل به این کشور صادر می‌شود، افزود: خوشبختانه در روند صادرات سیب‌زمینی استان اردبیل به کشور آذربایجان هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل  تصریح کرد: سیب‌زمینی استان اردبیل از لحاظ کیفیت رتبه شاخص کشوری را به خود اختصاص داده و به خاطر کیفیت بالا و مناسب سیب‌زمینی، بیشتر کشورها از جمله آذربایجان، ترکمنستان، روسیه و عراق خواستار صادرات محصول سیب‌زمینی اردبیل به این کشورها هستند.

سروی بیان کرد: امسال در استان اربیل بیش از 700 هزار تن سیب‌زمینی توسط کشاورزان منطقه تولید شده که این امر نسبت به سال گذشته کاهش 10 درصدی داشته است؛ کشاورزان باید متناسب با نیاز بازار و روند صادرات، سیب‌زمینی تولید کنند تا در زمان فروش با مشکل و دغدغه خاصی روبه‌رو نشوند.

وی از برنامه‌ریزی برای توازن قیمت سیب‌زمینی متناسب با هزینه کشاورزان خبر داد و گفت: انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی‌های اساسی و تولید متناسب سیب‌زمینی در سال‌های آتی مشکلی از لحاظ فروش و صادرات این محصول استراتژیک در استان اردبیل وجود نداشته باشد و کشاورزان در این زمینه هیچ دغدغه و نگرانی نداشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا