ارمنستانروسیه

سفر دبیر شورای امنیت روسیه به ارمنستان

دبیران شوراهای امنیت روسیه و ارمنستان در نشستی مشترک در ایروان به بررسی برنامه‌های دوجانبه در راستای تقویت همکاری‌های نظامی بین دو کشور پرداخته و همچنین از پایگاه نظامی روسیه در خاک ارمنستان بازدید کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، روز دوشنبه در ایروان، پایتخت ارمنستان ملاقاتی بین “آرتور باگداساریان” دبیر شورای امنیت ملی این جمهوری با “نیکولای پاتروشیف” دبیر شورای امنیت روسیه صورت گرفت. این ملاقات ابتدا بصورت دوجانبه و سپس به شکل گسترده تر ادامه داشت.

بر اساس اطلاعات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی ارمنستان، در این نشست کار بر روی ایجاد مرکز روسی-ارمنی پاسخ گویی به حوادث غیرمترقبه و بشردوستانه مورد بررسی قرار گرفته و طرفین همچنین به تبادل نظر در خصوص طیف وسیعی از مسائل مربوط به برنامه همکاری‌های دوجانبه که پیشتر در سطح شوراهای امنیت دو کشور امضاء شده بود، پرداختند. علاوه بر این، طرفین همکاری‌های دوجانبه در زمینه نظامی-فنی و تحقق برنامه‌های مشترک در زمینه تامین امنیت مرزها را نیز بررسی کردند.

بر اساس این اطلاعات، بوگداساریان و پاتروشیف همچنین مشترکا از پایگاه نظامی شماره 102 روسیه در نزدیکی شهر «گومری» در خاک ارمنستان که محل استقرار فرماندهی نیروهای مرزی و ستاد مرکزی نیروهای نظامی روسیه در این جمهوری است، بازدید کرده و با برخی از برنامه‌های در حال اجرای نظامیان مستقر در این پایگاه آشنا شدند.

دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان پیش از این در اوایل ماه ژوئن اعلام کرده بود که ایروان قصد دارد روابط خود با روسیه و همکاری در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی را افزایش دهد. وی از افتتاح پایگاه‌های نظامی جدید روسیه در خاک ارمنستان خبر داده و بر تصمیم مقامات دو کشور برای افزایش همکاری‌های نیروهای نظامی در امر تامین امنیت و مبارزه با تهدیدات در منطقه قفقاز جنوبی تاکید کرده بود.

انتهای پیام/ص

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا