آذربایجاناخبار

تحولات اساسی در حاکمیت آذربایجان

تغییرات ساختاری در نهاد ریاست جمهوری و تاسیس نهاد مشاورین رئیس جمهور آذربایجان تداوم فرآیند اصلاحات در ساختار دولت را بیش از پیش مورد تاکید قرار داده است. به طوری که پس از انتصاب افراد جدید در پست های مورد نظر، مقدمات شکل گیری و تعیین ساختار و سازمان نهاد معاونین رئیس جمهور نیز آغاز خواهد شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،بنابر این گزارش، مقدمات اداری لازم جهت مشخص کردن ساختار و سازمان دفتر نهاد معاونین رئیس جمهور انجام شده و طی چند روز آینده با انتصاب معاونین کار خود را آغاز خواهد کرد. شواهد حاکی از آن است که دو نفر به سمت معاون رئیس جمهور آذربایجان انتخاب خواهد شد که با این انتصاب در مجموع انتظار می رود تعداد معاونین رئیس جمهور آذربایجان به سه معاون برسد.
علی رغم مشخص شدن نام این معاونین به دلیل ارتباط این مسئله با صلاحیت های رئیس جمهور، انتشار و اعلام هرگونه مطلب در این رابطه از نظر اخلاقی و انضباطی مجاز دانسته نشده است.
اولین گام اصلاحات ساختاری دولت از اول ماه ژوئن در نهاد ریاست جمهوری آغاز شده که انتظار می رود رفته رفته بر تعداد این تغییر و تحولات افزوده شود. این تغییرات که با هدف بازنگری و تحول در ساختار مدیریتی حاکمیت درحال انجام بوده تنها به تغییرات ساختاری مورد اشاره در نهاد ریاست جمهوری محدود نشده و به احتمال زیاد دیگر سازمان های حاکمیتی از جمله کابینه وزرا، کمیته های دولتی و برخی دیگر از نهادها و سازمان های وابسته به دولت را نیز شامل خواهد شد.
حاکمیت آذربایجان خود را یک دولت چند قطبی معرفی و بر لزوم احقاق حقوق مسلم جناح های مختلف از هر قبیله و ایل و تبار جهت حضور در بدنه دولت تاکید کرده و تثبیت مواضع حزب حاکم را در گروی مشارکت کاندیداها و اقوام مختلف ارزیابی کرده است.
در این گزارش آمده است: معاونین جدید در سیاست اصلاحات رئیس جمهور از افراد باانگیزه و با استعداد انتخاب خواهند شد. ضمن اینکه گام های موثری نیز درخصوص از میان برداشتن ساختارهای مشابه و موازی، ادغام و یا لغو سازمان های غیرضروری دولت و عزم و اراده علمی و عملی در اجرای اصلاحات اساسی برداشته خواهد شد. نیاز به بهبود و انعطاف پذیری مدیریت و بهره وری جهت اتخاذ مواضع و تصمیمات سریع و تاثیگذار در قالب یک دولت «انعطاف پذیر و کوچکتر» در جهان اجتناب ناپذیر قلمداد می شود. به طوری که تهیه و تنظیم یک سیاست انعطاف پذیر اقتصادی در از بین بردن عدم ثبات و بلاتکلیفی هنگام وقوع حوادث، افزایش بهره وری در هماهنگی امور و سرعت بخشیدن به رفع مشکلات و کاستی های شناخته شده نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.
منابع خبری آذربایجان از احتمال انتصاب علی حسن اف، مدیر و مشاور رئیس جمهور در امور اجتماعی و سیاسی و یوسف محمد علیف، مدیر امور ورزش و سیاست جوانان رئیس جمهور به سمت معاونین جدید رئیس جمهور آذربایجان خبر می دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا