آذربایجاناخبارعمومی

سفارت آمریکا در آذربایجان از احتمال وقوع حملات تروریستی در باکو خبر داد

سفارت آمریکا در باکو طی بیانیه‌ای از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر احتمال وقوع حملات تروریستی در باکو خبر داد و از اتباع خارجی ساکن پایتخت جمهوری آذربایجان خواست که از حضور در اماکن شلوغ اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ریانووستی، سفارت آمریکا در جمهوری آذربایجان شنبه شب طی بیانیه‌ای نسبت به وقوع حملات تروریستی هشدار داد.

سفارت آمریکا در این بیانیه با اعلام اینکه گزارش‌های موثقی دال بر احتمال وقوع حملات تروریستی و آدم‌ربایی در هتل ماریوت باکو و برخی اماکن دیگر این شهر دریافت کرده است، از شهروندان آمریکایی و سایر شهروندان خارجی خواست که هوشیار باشند و از حضور در اماکن شلوغ بپرهیزند.

پیش از این سرویس امنیت داخلی جمهوری آذربایجان نیز در روز پنج‌شنبه 15 اکتبر (24 مهر) هشدار داده بود که سرویس‌های امنیتی ارمنستان در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات تروریستی در باکو و سایر شهرهای بزرگ جمهوری آذربایجان هستند.

با این حال مشخص نیست که ارتباطی میان بیانیه امشب سفارت آمریکا و هشدارهای سرویس امنیت ملی جمهوری آذربایجان در تاریخ 15 اکتبر ارتباطی وجود داشته باشد، چرا که سفارت آمریکا در ترکیه نیز روز گذشته بیانیه‌ای با مضمون مشابه صادر کرده و از احتمال بروز حملات تروریستی علیه اتباع آمریکایی در استانبول خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا