آذربایجاناخبارعمومی

سرمایه گذاری ۱٫۲ میلیارد دلاری بانک توسعه اسلامی در جمهوری آذربایجان

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: بانک توسعه اسلامی در قالب اجرای ۴۰ پروژه اقتصادی، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در اقتصاد جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از وب سایت وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان ، شاهین مصطفی اف در دیدار با «زامیر اقبال» معاون اول بانک توسعه اسلامی در باکو ، اظهار داشت : جمهوری آذربایجان به همکاری با بانک توسعه اسلامی و نهادهای وابسته به این بانک اهمیت خاصی قائل است.
وی، از کمک های این بانک در زمینه توسعه بخش خصوصی در جمهوری آذرایجان ابراز قدردانی کرد و افزود: این پروژه ها بیشتر در حوزه های کشاورزی، انرژی، حمل و نقل، رفاه اجتماعی ، آبرسانی ، محیط زیست است.
مصطفی اف ، با اشاره به علاقمندی جمهوری آذربایجان برای توسعه همکاری با بانک توسعه اسلامی گفت : سرمایه گذاری این بانک در بخش خصوصی و تامین مالی مستقیم واحد های اقتصادی، ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری و سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی ، پارک های صنعتی ، تولید ماشین آلات و نیز محصولات شیمیایی و داروسازی ایجاد می کند.
بنا به این گزارش، معاون اول بانک توسعه اسلامی نیز در باره فعالیت صندوق علمی ، فن آوری و نوآوری های بانک توسعه اسلامی با ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گزارشی را ارایه کرد.
اقبال گفت: این صندوق در کشورهای عضو به ترویج فعالیت های علمی ، فنآوری ها و نوآوری ها و توسعه استارتاپ ها و بخش خصوصی کوچک و متوسط کمک می کند.
وی افزود: بانک توسعه اسلامی برنامه ریزی کرده است همچنان در اجرای پروژه های اقتصادی در جمهوری آذربایجان بطور فعال مشارکت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا