اخبارترکیهروسیهعمومی

سفر همزمان وزرای امور خارجه و دفاع و رییس سازمان امنیت ترکیه به روسیه

وزرای امور خارجه و دفاع و رییس سازمان امنیت ترکیه ، “میت” بطور همزمان به مسکو سفر کرده اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” ویرتوالاذ” ، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و هاکان فیدان، رییس ” میت” پس از یک هفته مجددا به مسکو سفر کرده اند و همزمان با آنها ، مولود چاووش اوغلو ، وزیر خارجه ترکیه نیز در مسکو به سر می برد.
خلوصی آکار و هاکان فیدان با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه دیدار کرده اند و با ولادیمیر پوتین ، رییس جمهوری روسیه نیز دیدار خواهند کرد. جزییات مذاکرات خلوصی آکار و هاکان فیدان با سرگئی شویگو اعلام نشده است، اما احتمال می رود موضوع اصلی این گفتگوها، مساله سوریه باشد.
مولود چاووش اوغلو، پس از دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در مسکو در روز جمعه تایید کرد دو کشور مذاکرات فشرده ای درباره سوریه داشته اند.
اخیرا ارتش سوریه ، عملیات برای بازپس گیری منطقه ادلب در شمال سوریه را آغاز کرده است که تنها منطقه باقی مانده تحت کنترل گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه از جمله “جبهه النصره” است.
چاووش اوغلو در پاسخ به خبرنگاران در مسکو گفت : ” در ادلب به موازات مخالفان معتدل، گروه های افراطی نیز وجود دارند و میلیون ها آواره نیز در این استان اسکان یافته اند که عملیات نظامی گسترده در این منطقه موجب فاجعه خواهد شد. »
سرگئی لاوروف نیز گفت : « تروریست ها در ادلب به نیروهای روسیه حمله می کنند و پشت سر غیرنظامیان پنهان می شوند. به همین علت، درباره نابودسازی تروریست ها با کمترین تلفات غیرنظامیان، مذاکره شده است. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا