اخباراردبیلقره باغویژه

آیت ا… عاملی در مراسم شب قدر: پروردگارا قره باغ را از لوث وجود ارامنه پاک بگردان/گزارش تصویری

آیین های ویژه شب های قدر و شب زنده داری درمصلای بزرگ اردبیل با حضور مردم مومن برگزارشد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این مراسم که از ساعات اولیه شب با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت ا… عاملی برگزار گردید شروع و تا پاسی از صبح ادامه یافت.

در این مراسم که با حضور گسترده و خیل عاشقان خاندان عصمت و طهارت مواجه شده بودتا جایی که خیابان ها و کوچه های اطراف مصلی نیز مملو از مردم مومن شده بود آیت ا… سید حسن عاملی در سخنرانی خود با اشاره اشغال خاک قره باغ توسط ارامنه ، خواستار آزادی قره باغ و پاک سازی آن از لوث وجود ارامنه گردید.

ایشان در ادامه این مراسم نیز با اشاره به علمای بزرگوار محبوس در زندان های جمهوری آذربایجان بخاطر مخالفت با محدودیت حجاب ، خواستار آزادی هرچه سریعتر آنان گردید.

آیت الله عاملی در ادامه مراسم با اشاره به سخنان یکی از وزرای جمهوری آذربایجان در مسخره کردن قرآن به سر گرفتن در شب های قدر و احیا، ضمن تقبیح این عمل وزیر آذری ضمن اشاره به عظمت  کلام الله مجید گفت که اگر این وزیر آذری درک واقعی و حقیقی از معنای قرآن را داشت بدون هیچ واهمه و بی آنکه کسی به وی سخنی بگوید خود قرآن به سر می گرفت و با گرفتن قرآن بر سر از درگاه الهی هدایت به صراط مستقیم و پناه گرفتن در حریم امن الهی را ندا می زد.

لازم به ذکر است که با رسیدن ایام ماه مبارک رمضان میهمانان زیادی از جمهوری آذربایجان در مراسمات شب های قدر و نماز جمعه استان حضور پیدا می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا