آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

وزیر امور خارجه در ایروان: مخالف حضور بیگانگان در منطقه هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان در بدو ورود به ارمنستان گفت: ما مخالف حضور بیگانگان در این منطقه هستیم؛ هم در جمهوری آذربایجان و هم در ارمنستان

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به ایروان مورد استقبال «منتاسا کان صفربان» معاون وزیر خارجه ارمنستان قرار گرفت.

«حسین امیرعبداللهیان» قرار است در این سفر با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان و دیگر مقامات ارمنستانی دیدار و گفت‌وگو کند.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به ایروان و در جمع خبرنگاران گفت: «امروز در ایروان هستیم و طبعاً از فرصت حضور برای مروری بر مناسبات دوجانبه که در دستورکار دو کشور است، استفاده خواهیم کرد».
وی افزود: «جمهوری اسلامی و جمهوری ارمنستان هم موضوعات فراوانی را برای همکاری مشترک داریم و هم نگرانی‌های مشترک داریم و برای راه‌حل‌ها تلاش می‌کنیم».

امیرعبداللهیان ادامه داد: «ما در این سفر و در گفت‌وگوها بدنبال ترسیم مسیر همکاری‌های بلندمدت بین دو کشور هستیم. پیش از این با وزیر خارجه ارمنستان به توافق رسیدیم و برای همکاری‌های بلندمدت و نقشه سندی در این سفر ترسیم خواهد شد. مخالف بیگانگان در این منطقه هستیم چه در آذربایجان و هم ارمنستان».

«بسیار خرسندم در یک سال گذشته در راستای تقویت سیاست همسایه محور حجم تبادلات تجاری به بیش از ۴۳ و نیم درصد رسیده در مقایسه با سال قبل است. امیدواریم سطح بالاتری از تبادلات تجاری بین دو کشور را شاهد باشیم».

منبع: افکار نیوز

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا