آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

انتقاد روسیه از سیاست بحران آفرینی آمریکا در جهان

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: جوهر دیپلماسی کاخ سفید ایجاد تنش در سراسر جهان و تبلیغ آمریکا به عنوان تضمین کننده صلح و ثبات است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه در کانال تلگرامی خود نوشت: «دیپلمات های آمریکایی در سراسر جهان با ماموریت شعله‌ور کردن آتش جنگ فعالیت می‌کنند.»
زاخارووا در واکنش به اظهارات رام امانوئل سفیر آمریکا در ژاپن گفت: «با سخنان این سفیر معلوم می‌شود که دیپلمات‌های آمریکایی در سراسر جهان به دنبال چه چیزی هستند.»

وی افزود: «از صحبت‌های سفیر آمریکا به خوبی واضح است که آنها در سراسر جهان به دنبال منافع خودشان هستند و در واقع نوعی دیپلماسی تجاری دارند.»
زاخارووا خاطرنشان کرد: «آمریکایی‌ها در سراسر جهان با هدف نابود کردن روابط تجاری کشور چین درصدد رسیدن به منافع شخصی خودشان هستند. البته چنین دیپلماسی تجاری با اجبار و تهدید همراه است.»
گفتنی است، رام امانوئل سفیر آمریکا در کشور ژاپن طی مصاحبه‌ ای به صراحت اعلام کرد که ژاپنی‌ها آماده هستند برای جلوگیری از تحریم و بی‌ثباتی هزینه بیشتری پرداخت کنند.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه این اظهارات سفیر آمریکا را برای جذب سرمایه‌های کشور ژاپن در جهت منافع آمریکا ارزیابی کرد.
به گفته زاخارووا، تشویق نظامی‌سازی و دامن زدن به تنش‌های جدید سومین دستور کار دیپلماتیک ایالات متحده است.

امانوئل از پیشنهاد ارائه شده توسط فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن برای تقویت قابل توجه بودجه دفاعی و پتانسیل نظامی آن استقبال کرد.
زاخارووا در پایان گفت: «جوهر دیپلماسی آمریکا ایجاد تنش در سراسر جهان و تبلیغ آمریکا به عنوان تضمین کننده صلح و ثبات است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا