آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

ايجاد کميته حمل و نقل مشترک بين ايران و جمهوری آذربايجان

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان درباره تشکیل کمیته حمل نقل بین دو کشور رایزنی کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «مهرداد بذرپاش»، وزیر راه و شهرسازی در آخرین برنامه سفر به جمهوری آذربایجان ظهر روز شنبه ١5 مهر ماه با «رشاد نبی‌یف» وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف درباره تشکیل کمیته حمل و نقل بین ایران و جمهوری آذربایجان برای تسریع در پیگیری موضوعات مرتبط با همکاری‌های حمل و نقلی تبادل نظر کردند.
حل و فصل مشکلات در پایانه‌های مرزی، تسریع در اجرای پروژه‌های مشترک، تفاهم در خصوص توسعه ترانزیت با نکاه راهبردی و هدفمند برای تحقق ١5 میلیون تن در سال از جمله مواردی بود که در این گفتگو مطرح شد.
وزیر راه و شهرسازی با همتای حمل و نقلی خود در جمهوری آذربایجان همچنین درباره رفع مشکل تردد رانندگان ناوگان جاده ای، تفاهم کلی درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه هوایی، دریایی، ریلی و ترکیبی و تسریع در ساخت پروژه‌های مرزی صحبت کردند.
تفاهم در زمینه ترانزیت با نگاه راهبردی و هدفمند جهت تحقق 15 میلیون تن در سال از دیگر مطالب مهم مورد گفتگو در در دیدار رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با وزیر حمل و نقل و توسعه دیجیتال جمهوری آذربایجان بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا