آذربایجاناخبارایرانعمومی

بازدید کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت از منطقه عملیاتی شرکت نفت خزر

 به منظور آشنایی با فعالیتهای زیست محیطی شرکتهای نفتی شمال کشور، کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت از منطقه عملیاتی خزر بازدید کرد.


به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شرکت نفت خزر، محمد ترابی، رئیس منطقه عملیاتی خزر گفت: کشف منابع هیدروکربنی در میدان سردار جنگل نقطه عطفی برای صنعت نفت کشور خواهد بود و امیدواریم با همکاری مشترک بین ایران و جمهوری آذربایجان، فعالیتهای توسعهای در حوضه جنوبی دریای خزر گسترش یابد.
نژاد بهادری، دبیر کمیته تخصصی محیط زیست وزارت نفت با بیان این‌که آشنایی با فعالیتها و اقدامات زیست محیطی شرکتهای نفتی شمال کشور و انتقال تجربه بین شرکتهای بالادستی و پاییندستی صنعت نفت امری ضروری است، گفت: لزوم ارائه و بیان توانمندیهای شرکتهای نفتی حوزه شمال به منظور بهرهگیری ظرفیتهای زیست محیطی در شرایط بحران مهم است.
وی بررسی مسائل زیست محیطی در حوزه شمال کشور و هماندیشی در این زمینه را از دیگر اولویتها برشمرد و افزود: رعایت الزامات و ملاحظات زیست محیطی در بهرهبرداری طرحهای توسعهای و ارائه راهکار برای بهبود کمک شایانی به محیط زیست منطقه است.
بنا بر گزارش شرکت نفت خزر، اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست این شرکت به ارائه توضیح‌هایی درباره انجام مانورهای چندباره در زمینه مبازه با آلایندههای نفتی در دریای خزر پرداخت.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا