آذربایجاناخبار

مجلس عالی حزب اسلام آذربایجان بیانیه ای در رابطه با اسلام گراهای زندانی صادر کرد

به گزارش سایت اسلام آذری. آذ، در اجلاس اخیر مجلس عالی حزب اسلام آذربایجان وضعیت کلی حزب، نقش و جایگاه حزب اسلام در فرایندهای سیاسی و اجتماعی این کشور، وضعیت سیاسی و اجتماعی موجود در جمهوری آذربایجان، حوادث جاری در سطح بین المللی، تداوم محرومیت ها و فشارها نسبت به رهبر و اعضاء حزب اسلام، وضعیت اخیر زندان های کشور، فعالیت و عملکرد کنونی حزب در داخل بلوک «وطن» و مسائل تشکیلاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش  مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت اسلام آذری. آذ، در اجلاس اخیر مجلس عالی حزب اسلام آذربایجان وضعیت کلی حزب، نقش و جایگاه حزب اسلام در فرایندهای سیاسی و اجتماعی این کشور، وضعیت سیاسی و اجتماعی موجود در جمهوری آذربایجان، حوادث جاری در سطح بین المللی، تداوم محرومیت ها و فشارها نسبت به رهبر و اعضاء حزب اسلام، وضعیت اخیر زندان های کشور، فعالیت و عملکرد کنونی حزب در داخل بلوک «وطن» و مسائل تشکیلاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. الچین مناف اف رهبر موقت حزب و عاکف حیدرلی رییس شعبه ی سیاسی حزب در خصوص موضوعات مذکور به سخنرانی پرداختند.

در این اجلاس، وقار عبایف رییس شعبه ی سومقاییت حزب به اتفاق آرا به عنوان معاون تشکیلاتی حزب انتخاب شد.

در پایان این اجلاس، مجلس عالی حزب اسلام آذربایجان بیانیه ای در خصوص بازداشت و حبس غیرقانونی و بدون دلیل حاج محسن صمداف و دیگر اعضاء این حزب و سخت گیری های بی مورد نسبت به آنان، بیانیه ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است: «بیش از 22 سال است که 20 درصد سرزمین های آذربایجان در دست مشتی ارمنی غاصب در اشغال می باشد. در اثر ضعف سیاست داخلی و خارجی حکومت فعلی آذربایجان، شهرها و روستاهای اشغال شده توسط دشمن به ویرانه تبدیل شده است.

مراکز قدرت جهانی با وجود این که به اشغال گر بودن ارمنی ها اعتراف کرده اند اما به جای تحریم این رژیم در چارچوب قوانین بین المللی، علیه آذربایجان و به حمایت از تجزیه طلبان ارمنی اقدام می کنند و به رژیم جعلی [قره باغ] کمک های مالی و دیگر کمک های معنوی می نمایند.

اگر یکی از دلایل اِعمال سیاست دوگانه نسبت به دولت و ملت آذربایجان، تعصبات مسیحی می باشد علت دیگر آن، وجود نیروهای غیر دموتراتیک در حکومت آذربایجان، تبدیل رشوه خواری و فساد اقتصادی به بلایی غیر قابل مهاردر سطح کشور، عدم توان دوایر حکومتی برای رهایی از این بلا و نقض حقوق انسانی در کشور به شکل وحشیانه می باشد.

اعمال مجازات های بی مورد، آزاد بودن جنایت کاران واقعی و پیش رو بودن کشورمان در دادگاه حقوق بشر شورای اروپا از لحاظ تعداد پرونده های مطرح و در جریان به ویژه در خصوص زندانیان سیاسی و اعتقاد، ضربه ی سنگینی به وجه ی آذربایجان وارد می کند.

صرفاً، یکی از عوامل بسیار ناراحت کننده برای ما – اعضا حزب اسلام آذربایجان، تلاش نیرو های خارجی برای از هم پاشیدن معنوی ملت مان می باشد. در این خصوص در وهله ی اول، می توان به وهابیت اشاره کرد و بعد از آن، می توان تمامی مسلک هایی را که از خارج بر ملت آذربایجان تحمیل می شود را نام برد. نورچی گری از همه آن ها خطرناک تر می باشد و می رفت گسترش آن ملت مارا از هم بپاشد. این دشمن پنهان، ما را در برابر دشمن ظاهری تضعیف می کند و حاکمیت مارا با خطر بزرگی رو به رو می سازد.

امروز، مردم مان به انسان های باتقوا، با ناموس و آنان که تعصب میهنی را عزیز تر از جان می دارند، نیاز مبرم دارند.

جای بسی تأسف است که حاج محسن، حاج فرامرز، حاج آبگل، حاج طالح، روح الله، فردوسی و ده ها انسان دین دار و دارای عقاید سیاسی همانند آن ها امروز هم بدون هیچ گونه گناهی در زندان هستند. حاج محسن صمداف رهبر حزب اسلام آذربایجان نه پیش از زندانی شدن ونه در حال حاضر که در زندان و در بازداشت به سر می برد، نسبت به این گونه بی عدالتی ها و اجحاف و حق کشی در جامعه چشم پوشی نکرده و نخواهد کرد. اما هم چنان که مشاهده می شود، رییس دولت به جای بر طرف نمودن این نواقص و کاستی ها، حاج محسن را به سلول انفرادی می افکند. باید دانست، ظلم در حق آنان، ظلم به مردم می باشد. آنان درخواستی جز خواسته و منافع مردم مان ندارند. تحت تعقیب قرار دادن ناحق یک خانواده، از دست دادن اعتماد یک مردم می باشد.

به کارگیری روش های غیر قانونی علیه شهروندان ارزش مندی که از آن ها نام بردیم و دیگرانی که از آن ها نام برده نشد، نه تنها بر هر آذربایجانی بلکه برای تمامی دنیا آشکار می باشد.

هرج و مرج در میان مأموران دولتی بی داد می کند. نهادهای امنیتی، انتظامی و حقوقی در افترا بستن و بهتان زدن به انسان های پاک سرشت دست بردار نیستند. برای رشوه خواری در کشور شرایط مساعدی در همه جا فراهم شده است و این امر در زندان ها و بازداشت گاه ها از همه جا بیش تر دیده می شود. اشاعه ی تصنعی و عمدی مواد مخدر و اعتیاد در این شرایط در جامعه ی آذربایجان، از افزایش مافیای مواد مخدر در آینده در جامعه خبر می دهد. این کار می تواند باعث بحران در جامعه و تسریع در نابودی آن شود.

برای پایان دادن به قانونی های موجود و برای رهایی مردم مان از هرگونه فساد و فتنه و فلاکت، از حاکمیت فعلی آذربایجان می خواهیم اقدامات فوری به عمل آورد.

مجلس عالی حزب اسلام آذربایجان 

 انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا