اخبارترکیهعمومی

دستگیری۱۰ نفر از کارکنان سابق دانشگاه غازی ترکیه

رسانه های ترکیه در خبری اعلام کردند که ۱۰ نفر از کارکنان اخراجی دانشگاه غازی در شهر آنکارا به اتهام همکاری با گروه گولن توسط پلیس امنیت دستگیر شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،دادستان کل آنکارا روز گذشته با صدور حکمی، قرار بازداشت ۱۹ نفر از کارکنان اخراجی اداری و آکادمیک دانشگاه غازی این شهر را به اتهام همکاری با گروه گولن صادر کرد که در پی آن، ماموران پلیس امنیت پایتخت ترکیه با انجام عملیاتی، ۱۰ نفر از افراد تحت تعقیب را دستگیر کردند.
سال گذشته میلادی نیز در راستای مبارزه با عوامل گروه گولن، رییس این دانشگاه دولتی نیز توسط ماموران مبارزه با ترور آنکارا و به دستور دادستان شهر دستگیر شد.
مقامات دولت ترکیه، تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را بیش از ۲۲۸ هزار نفر اعلام و بیان کرده اند که این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ ترکیه نقش داشتند.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به گولن(فتو) و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای ۱۵ جولای۲۰۱۶(۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۵) را سازماندهی کرده است.
در کودتای دو سال پیش ترکیه ۲۴۹ نفر کشته و ۲ هزار و ۱۹۳ نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا