آذربایجاناخبارایران

جشن میلاد پیامبر مکرم اسلام در جمهوری آذربایجان

به مناسبت فرخنده زاد روز پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در خانه شهریار باکو پایتخت جمهوری آذربایجان مراسم جشن و شادی برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، به مناسبت فرخنده زاد روز پیامبر اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) در خانه شهریار باکو پایتخت جمهوری آذربایجان مراسم جشن و شادی برگزار شد.

در این مراسم محبان اهل بیت علیهم السلام با مولودی خوانی و برپایی جشن و سرور مراتب عشق قلبی خود را به بهانه خلقت حضرت محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت حضرت امام جعفر صادق (ع) ابراز کردند.
حاضران در این مراسم همچنین با گرامیداشت هفته وحدت بر الگوگیری از سیره نبی مکرم اسلام (ص) به عنوان مهمترین عامل وحدت مسلمان تاکید کردند.

“اصغر فارسی” رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در این مراسم در سخنانی به تشریح شخصیت بی نظیر پیامبر مکرم اسلام (ص) با استناد به آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: تنها راه نجات انسان ها تأسی از سیره حضرت رسول اکرم (ص) است.
وی با اشاره به گمراهی برخی از انسان ها و پیوستن آن ها به گروهای تروریستی همچون داعش گفت: با پیروی از سیره حضرت محمد (ص) انسانها در مسیر حق و حقیقت قرار می گیرند و سعادت اخروی خود را تضمین می کنند.
این مراسم با اجرای انواع برنامه های فرهنگی و هنری و سرودن شعر در نعت رسول مکرم اسلام (ص) همراه بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا