آذربایجاناخبارایران

رقابت های تکواندو فینال گرندپری باکو با حضور 47 کشور آغاز شد

رقابت های تکواندو فینال گرند پری سال 2016 امروز (جمعه) با حضور 128 تکواندوکار از 47 کشور در مجموعه ورزشی نیروی مرزبانان جمهوری آذربایجان در باکو آغاز شد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ایرنا،مسابقات فینال گرندپری سال 2016 در چهار وزن 58 ، 68 ، 80 و به اضافه 80 مردان و در اوزان 49 ،57 ، 67 و به اضافه 67 زنان برگزار می شود.
در فینال گرند پری باکو در هر وزن 16 تکواندوکار برتر حضور دارند که بر اساس رتبه بندی اخیر فدراسیون جهانی تکواندو در این رقابت ها شرکت کردند.
تیم 5 نفره ایران متشکل از آرمین هادی‌پور، بهنام اسبقی، ابوالفضل یعقوبی، مسعود حجی زواره و سجاد مردانی در این دوره از مسابقات فینال گرندپری حضور دارند.
در نخستین روز این رقابت ها تکواندوکاران اوزان منهای 49، 67 کیلوگرم زنان و منهای 58 و 80 کیلوگرم مردان بر روی شیاپ چانگ می روند که آرمین هادی پور در وزن 58 کیلوگرم و مسعود حجی زواره در وزن 80 کیلوگرم نمایندگان ایران هستند.
مسعود حجی زواره در وزن منهای ٨٠ کیلوگرم دور نخست « جولیو فررا» از پرتقال دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی اروپا 2016 را پیش رو دارد و در صورت برتری به مصاف برنده مبارزه میان تکواندوکاران استرالیا و روسیه می رود.
آرمین هادی پور در وزن منهای ٥٨ کیلوگرم نیز در اولین دیدار «میلوس گالدوویچ» از صربستان را پیش رو دارد و در صورت برتری باید با برنده مبارزه کره جنوبی و آذربایجان پیکار کند.
شنبه ٢٠ آذرماه در دومین روز این رقابتها سه نماینده دیگر ایران به مصاف رقبای خود می روند.
سجاد مردانی در وزن به اضافه ٨٠ کیلوگرم دور نخست به مصاف «دانیل گومز» از اسپانیا می رود و در صورت پیروزی باید با برنده «چولهو» از کره جنوبی و «یاسین» از تونس مبارزه کند.
در وزن منهای ٦٨ کیلوگرم تیم ایران دو نماینده دارد، بهنام اسبقی در اولین دیدار باید با «کنستانتین مینن» از روسیه پیکار می کند و در صورت کسب پیروزی به دیدار «دیایه بلا» از سنگال و «کوئتررز» از مکزیک خواهد رفت.
ابوالفضل یعقوبی هم در یک دیدار سخت باید با «کیم سئوک بائه» از کره جنوبی مبارزه می کند و در صورت کسب پیروزی برنده «بکر» از ترکیه و «دائه هون لی» ماینده ای دیگر از کره جنوبی را پیش رو خواهد داشت.
مسابقات فینال گرندپری G8 است و به دارندگان مدال طلا 80 امتیاز، نقره 48 امتیاز و برنز 28.8 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی و جهانی تعلق می‌گیرد.
همچنین بر اساس قواعد این رقابت ها، برندگان مدال طلا، نقره و برنز جایزه نقدی به ترتیب شش هزار، سه هزار و یک هزار دلار دریافت خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا