آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغ

هشدار ارمنستان در مورد حمله جمهوری آذربایجان به قره باغ

رئیس‌جمهوری ارمنستان از تریبون مجمع عمومی پارلمان اروپا هشدار داد که در صورت اقدام نظامی جمهوری آذربایجان علیه قره باغ کوهستانی، یک سوم از خاک آذربایجان به اشغال ارمنستان درخواهد آمد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، “سرژ سارکسیان” رئیس‌جمهوری ارمنستان در نشست مجمع عمومی پارلمانی اروپا در استراسبورگ اعلام کرد که اگر جمهوری آذربایجان اقدام نظامی علیه جمهوری قره باغ کوهستانی را آغاز کند، این کشور بعد از چند ماه باید از اینکه 25 الی 30 درصد از خاکش به اشغال درآمده، شکایت کند. سارکسیان در پاسخ به سئوالی از سوی نماینده پارلمان آذربایجان در این نشست،  با اشاره به اینکه در صورت حمله آذربایجان به قره باغ، ارمنستان با تمام توان خود از این جمهوری دفاع خواهد کرد، هشدار داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد، شما بعد از چند ماه باید از اینکه 25 الی 30 درصد از خاک کشورتان در اشغال قرار گرفته، شکایت داشته باشید. وی در عین حال ابراز اطمینان کرد که مناقشه قره باغ را می‌توان تنها از طریق سازش و کوتاه آمدن از مواضع سرسختانه حل و فصل کرد. رئیس‌جمهوری ارمنستان همچنیبن این ادعای نماینده آذربایجان را رد کرد که مقامات ایروان در خصوص همگرایی اروپایی نقش بازی کرده و در واقع خواستار پیوستن به اتحاد گمرکی روسیه-بلاروس و قزاقستان است.

سارکسیان گفت: ارمنستان در راستای منافع ملت خویش درصدد پیوستن به اتحاد گمرکی است. ما در این مورد هیچ بازی در نیاورده‌ایم. سیاست ما بر اساس منافع ملی کشور پایه ریزی شده است. ارمنستان خواستار توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و بازرگانی با کشورهای اروپایی است و بطور مرسوم هم روابط اقتصادی محکمی با کشورهای عضو اتحاد گمرکی دارد.

وی در عین حال تاکید کرد: ارمنستان خود تصمیم می‌گیرد که به چه اتحادی بپیوندد و موظف نیست که در این خصوص به آذربایجان توضیح بدهد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا