آذربایجاناخبارعمومی

اعتراض جمهوری آذربایجان به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در مورد نقض آزادی های دینی در این کشور

«کمیته دولتی امور گروه های دینی» جمهوری آذربایجان به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا درباره «آزادی های دینی» در جمهوری آذربایجان اعتراض کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «ریپورت»، سیاووش حیدروف، معاون این کمیته با «ویلیام ساللی» Villiam Solley، مشاور سیاسی سفیر آمریکا در باکو دیدار کرد.
سیاووش حیدروف با ارایه گزارشی مبسوط درباره اوضاع دینی کشور، گفت : «جمهوری آذربایجان به علت اینکه محل اتصال تمدن های مختلف است، طی سالیان طولانی به عنوان کشوری با محیط متنوع فرهنگی – ملی و محل زندگی و تفاهم و گفتگوی پیروان ادیان مختلف شناخته شده است. در کشور ما ، دولت بطور مستمر برای گسترش فعالیت های جمعیت های اسلامی و غیراسلامی و تامین آزادی وجدان ، کمک مالی اختصاص می دهد.»
معاون کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان افزود : « بخاطر اینکه طی روزهای اخیر ، در گزارش سالانه وزارت امورخارجه آمریکا درباره آزادی های دینی در جمهوری آذربایجان ، برخی موارد مثبت نیز جای داده شده است، تشکر می کنیم. اما، به موازات آن ، در این گزارش ، اطلاعاتی هم وجود دارد که حقیقت را نشان نمی دهد. درباره این اطلاعات که به مدارک واقعی اتکاء ندارند، بارها با مقامات وزارت خارجه آمریکا و سفارت آمریکا در باکو مذاکره شده است و برغم توضیح درباره این موارد، گنجانده شدن مجدد آنها در این گزارش، مایه تاسف است. »
ویلیام ساللی، مشاور سیاسی سفیر آمریکا در باکو نیز با ابراز تعجب بخاطر منتشر شدن برخی مسایل حل نشده در این گزارش، گفت : « برای جلوگیری از انتشار این قبیل اطلاعات غیرواقعی ، تقویت همکاری ها و مذاکرات ضروری است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا