آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

ساخت ترمینال غله در آستارا توسط یک شرکت حمل ونقل روسی

شرکت حمل و نقل روسی – آذری ‘ آذ روس ترانس’ برای گسترش فعالیت های حمل و نقل در مسیر روسیه – جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران ،ساخت یک ترمینال غله در آستارای ایران را در دستور کار دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری آپای جمهوری آذربایجان روز شنبه به نقل از شرکت مشترک روسیه و جمهوری آذربایجان ‘ آذروس ترانس ‘ گزارش داد که اقدامات اولیه برای ساخت ترمینال غله در آستارای ایران شروع شده و با اجرای این طرح ، حمل و نقل غله از روسیه و از طریق جمهوری آذربایجان به ایران با کمترین هزینه امکان پذیر خواهد شد .
جاوید قربان اف رییس راه آهن جمهوری آذربایجان نیز مدتی پیش در این ارتباط گفت ، شرکت ‘ آذروس ترانس ‘ ساخت ترمینال غله در آستارای ایران را برنامه ریزی کرده است .
وی افزود: ‘ آذروس ترانس ‘ یک شرکت بزرگ دارای ۷۰ هزار واگن است و علاقه مند به فعالیت در مسیر دالان حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب است .
به گفته قربان اف ، قرار است در اواخر ماه نوامبر ( دهه اول آذرماه ) ترمینال کانتینر در آستارای ایران افتتاح شود و پس از آن شرکت آذروس ترانس ‘ باید مجوز لازم برای ساخت ترمینال غله را کسب کند و پس از کسب این مجوز از دولت ایران ساخت ترمینال غله آغاز می شود.
این شرکت مشترک جمهوری آذربایجان و روسیه همچنین برنامه ریزی کرده است که با راه اندازی خط ریلی باکو – تفلیس – قارص حمل و نقل محموله ها در مسیر ترکیه را هم افزایش دهد .
با توجه به حمل و نقل سالانه بیش از چهارمیلیون تن غله و محصولات غلات از روسیه به ترکیه و نیز دو میلیون تن مواد خام برای تولید غله ، شرکت مشترک آذروس ترانس طرح های جدید برای اجرای در این راستا تهیه کرده است.
این شرکت مشترک درصدد است در همکاری با شرکت سهامی ‘ ترانس لس ‘ روسیه حمل و نقل چوب به جمهوری آذربایجان و از طریق این کشور به ایران ، گرجستان و ترکیه را انجام دهد .
این شرکت حمل و نقل ، با همکاری شرکت های “Bunge Limited” آمریکا و “Glencore International AG” سوییس ، در مسیر گرجستان فعالیت می کرد ولی با توقف فعالیت شرکت آمریکایی در روسیه ، ‘ آذروس ترانس ‘ انجام همکاری با شرکای جدید را بررسی می کند.
شرکت مشترک حمل و نقل ‘آذروس ترانس ‘ در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی راه آهن جمهوری آذربایجان و شرکت سهامی ‘ روس آگرو ترانس’ روسیه برای حمل و نقل غله و چوب در منطقه تاسیس شده است و این شرکت مشترک ظرف یک سال فعالیت ۴۱۵ هزار تن غله و محصولات غلاتی و نیز یک هزار و ۱۷۳ واگن چوب را حمل و نقل کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا