آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقفقاز جنوبیمصاحبه

رئیس موسسه تاریخ  و فرهنگ ایران: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه نتیجه ای جز کشته شدن کودکان و زنان قفقازی نخواهد داشت

دکتر محمدعلی پرغو: حضور غده سرطانی و رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در منطقه قفقاز نتیجه ای جز کشته شدن کودکان و زنان قفقازی نخواهد داشت همچنان که هر روز شاهد کودک کشی و فاجعه های انسانی در سرزمین های اشغالی فلسطین هستیم.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آران نیوز، تصمیم ارمنستان مبنی بر افتتاح رسمی سفارت در فلسطین اشغالی و اعزام سفیر مقیم طبق زمان بندی اعلام شده توسط دولت ارمنستان موجب نگرانی های جدی در میان کارشناسان و تحلیل گران در منطقه قفقاز شده و این تصمیم در صورت عملی شدن به معنی توسعه  نفوذ دشمن شماره ایران در مرزهای شمالی آن بوده و می تواند تبعات منفی بسیاری را در منطقه قفقاز به دنبال داشته باشد.
در این خصوص با دکتر محمدعلی پرغو استاد دانشگاه تبریز  و رئیس موسسه تاریخ  و فرهنگ ایران مصاحبه ای انجام شده است که  متن گفتگوی صورت گرفته بدین شرح  است:
آقای دکتر ضمن عرض سلام و تبریک سال نو و همچنین اعیاد شعبانیه، بفر مائید که نظر شما در خصوص تلاش رژیم صهیونیستی برای نفوذ در منطقه قفقاز چیست؟
به نام خدا من هم متقابلا این ایام فرخنده را به شما و مخطبان فهیم تان تبریک و تهنیت عرض می کنم و آرزو می کنم به زودی مشکل انتشار و بیماری های متاثر از ویروس مشکوک کرونا نیز برطرف گردد.
در خصوص مساله نفوذ غده سرطانی اسرائیل باید عرض کنم مسلم است که حضور و نفوذ این رژیم در مناقشه های منطقه‌ قفقاز  به وضوح دیده می‌شود و از مهم‌ترین ابزار های آن، نفوذ امنیتی- اطلاعاتی و تکنولوژی نظامی می باشد که  تلاش می کند در صحنه منازعه های منطقه ای حضور جدی داشته و در صورت امکان ایفای نقش نماید و در مناقشه گرجستان و روسیه به صورت عینی شاهد این حضور و نفوذ بوده ایم و  در مناقشه قره باغ (بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان) نشانه هایی جدی از فعالیت های سیاسی، نظامی و امنیتی این رژیم آشکار شده است.
از نظر شما مهم ترین بعدی که رژیم جعلی اسرائیل برای نفوذ در منطقه تلاش می کند کدام بعد است؟
به نظر من از مهمترین ابعاد فعالیتهای رزیم صهیونیستی در منطقه قفقاز، بعد جاسوسی آن است. گزارش های موجود و تجربه سازمان های امنیتی اطلاعاتی نشان می‌دهد که فعالیت اصلی این غده سرطانی که جاسوسی است در جنگ ها و مناقشات منطقه ای پس از فروش سلاح های پیشرفته و با مشارکت نیرو های نظامی  آغاز می شود و آنها به بهانه فعالیت های آموزشی می توانند با برقراری ارتباط با کارکنان سازمان های نظامی و امنیتی و همچنین کارگذاری تجهیزات پیشرفته جاسوسی در راستای اهداف شوم خود در کشور های منطقه گام بردارند.
نظر شما در خصوص منافع رژیم صهیونیستی در منطقه قفقاز چیست  و استراتژی این رژیم در این رابطه چه خواهد بود؟
در این خصوص باید بگویم آنچه که باید مورد توجه جدی توسط سیاست مداران، مردم و کارشناسان و تحلیل گران منطقه قفقاز قرار گیرد توجه به این مساله است که رژیم صهیونیستی در کنار برنامه ها و فعالیت های بین الملی و نحس خود در سالهای اخیر به دنبال  چهار منفعت اصلی در منطقه قفقاز یعنی نابود سازی  فرهنگ مهدویت (به عنوان محرک اصلی جریان مقاومت)، محاصره ایران، چپاول نفت و گاز جمهوری آذربایجان و در کوتاه مدت فروش تسلیحات و مهمات به جمهوری آذربایجان برای آزاد نمودن قره باغ و به ارمنستان برای ادامه اشغال قره باغ کوهستانی است! همچنان که به بهره برداری این رژیم در مناقشه روسیه و گرجستان نیز اشاره کردم.
ما از طرفی بارها و بار ها شاهد اخبار مربوط به خرید تسلیحات نظامی توسط جمهوری آذربایجان از رژیم صهیونیستی برای دفاع و بازپس گیری قره باغ کوهستانی بوده ایم که عملا دستاورد نظامی ملموسی نداشته و این کشور را به انبار مهمات اسرائیل کودک کش تبدیل کرده است و اجازه استفاده واقعی و کاربردی  از این تجهیزات نیز برای ارتش این کشور داده نمی شود و از سویی دیگر و از آن طرف مناقشه قره باغ یعنی ارمنستان نیز خبرهایی از توسعه روابط و افتتاح سفارت در فلسطین اشغالی منتشر می شود که بی شک به فروش تسلیحات نظامی رزیم صهیونیستی بر علیه جمهوری آذربایجان و مدافعان خاک مقدس اسلام یعنی قره باغ منجر خواهد شد. رژیم کودک کش صهیونیستی معنی اخلاق و انسانیت را نمی داند و با نفوذ شوم خود و سواستفاده از مناقشه های منطقه به دنبال فروش اسلحه و تجارت مرگ است.
در پایان اگر مطلبی در خصوص این مساله دارید بفرمائید: من به نوبه خودم این هشدار را می دهم که کشور های منطقه باید هوشیاری خود را بیشتر از هر زمان دیگری به کار بگیرند تا در تله های استعماری و ضد بشری رژیم صهیونیستی گرفتار نشوند چرا که که رژیم جعلی اسرائیل اثبات کرده است هیچ ملاحظه اخلاقی و انسانی را در روابط خود لحاظ نخواهد کرد و حضور غده سرطانی و رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل در منطقه قفقاز نتیجه ای جز کشته شدن کودکان و زنان قفقازی نخواهد داشت همچنان که هر روز شاهد کودک کشی و فاجعه های انسانی در سرزمین های اشغالی فلسطین هستیم.

از حضور و وقتی که در اختیار ما گذاشتید نهایت سپاسگذاری را داریم.
من نیز از اگاهی بخشی شما در  این مساله در شرایطی که به دلیل شیوع خطرناک ، مشکوک و جهانی ویروس کرونا ، متاسفانه خیلی توجهی به آن نمی شود سپاس گذارم و برایتان آرزوی موفقیت دارم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا