آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از رونمایی از فراخوان همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) خبر داد

سید ناصر اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از رونمایی از فراخوان همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،سیدناصر اسحاقی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل اظهار داشت: احیای هویت ایران اسلامی برای ما یک اصل اساسی و مهم است و به همین منظور تمام تلاش و سعی ما متمرکز بر این مسئله شده است.

وی با اشاره به این که روز اردبیل در واقع نمود معرفی تاریخ و پیشینه ملت ایران است بیان کرد: خاندان شیخ صفی الدین اردبیلی در تثبیت مذهب شیعه در ایران اسلامی بسیار حائز اهمیت بوده و در این زمینه وظیفه ما بر این است که بتوانیم در امر اجرای برنامه‌های روز اردبیل به صورت باشکوه و منظم و با این محور اقدام کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از رونمایی از فراخوان همایش نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت(ع) خبر داد و تصریح کرد: اهمیت به مسئله نقش خاندان صفویه در تقویت کتبه اهل بیت(ع) از محوری‌ترین اهدف برگزاری این همایش است که به همین منظور تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

اسحاقی از ساماندهی مجموعه شیخ کلخوران اردبیلی نیز خبر داد و تصریح کرد: انتظار ما از دستگاه‌های مربوطه این است که با توجه به اهمیت آثار و بناهای تاریخی به ویژه آثار مربوط به خاندان صفوی مرمت و ساماندهی این اثر ارزشمند در دستور کار قرار دارد و هر چه سریع‌تر در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی با اشاره به معرفی کتاب‌های تاثیرگذار در این زمینه نیز اظهار کرد: کتاب «از آرته ویل تا آرتاویل» و «شرح صفا» به عنوان کتاب های تاثیرگذار در این زمینه بودند و اجرای طرح تحریر نور نیز جزو طرح‌های موثر در این زمینه بود که برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا