آذربایجاناخبارایران

چشم انداز همکاری نظامی جمهوری آذربایجان و ایران بررسی شد

در دیدار روز چهارشنبه جواد جهانگیرزاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو با زاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان چشم انداز همکاری های نظامی دو کشور بررسی شد .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، زاکر حسن اف نقش مهم دیدارهای سران جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط دو کشور را خاطر نشان کرد و گفت: روابط فی مابین در حوزه نظامی بر اساس برنامه همکاری های دوجانبه به طور موفقیت آمیز ادامه دارد .
وی برای جواد جهانگیرزاده در رابطه با آغاز فعالیت دیپلماتیک در جمهوری آذربایجان آرزوی موفقیت کرد .
سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار گفت: برای تقویت روابط دو کشور از جمله همکاری در عرصه نظامی از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد .
جواد جهانگیرزاده سفر دوستی اخیر ناوگروه جمهوری اسلامی ایران به باکو را خاطر نشان کرد و اهمیت انجام سفر های مشابه متقابل را مورد اشاره قرار داد .
بر اساس این گزارش، در این دیدار چشم انداز همکاری های نظامی بررسی و درباره گسترش فعالیت، تهیه برنامه مشترک، انجام سفرهای متقابل از جمله ایجاد کمیسیون مشترک همکاری های نظامی با مشارکت کارشناسان وزارت دفاع دو کشور تبادل نظر شد .
وضعیت فعلی همکاری های نظامی جمهوری آذربایجان و ایران، چشم انداز توسعه روابط دو کشور در حوزه آموزش های نظامی و طب نظامی و برخی مسایل منطقه ای از جمله مسایل مورد مذاکره در این دیدار بود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا