آذربایجاناخباراردبیل

احیای الفبای تحریف شده حق مسلمانان آذری‌زبان است

مدیر رادیو و تلویزیون آذری شبکه جهانی سحر گفت: تلاش ملت مسلمان جهان برای احیای دوباره الفبای تحریف شده مسلمانان آذری‌زبان خدمتی بزرگ به ملت این کشور است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، عبدالله بحرالعلومی ظهر امروز در آئین گرامیداشت روز 19 ژانویه در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: وحدت و همدلی مسلمانان آذری‌زبان جهان تنها راه نجات الفبای تحریف شده ملت مسلمان کشور آذربایجان به دست مخالفان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه دولت روس همواره در تلاش ایجاد گسست در بین مسلمانان کشور خود با مسلمانان آذری‌زبان کشور ایران بوده است، افزود: دولت روس در طول تاریخ با نقشه‌ها و ترفندهای شوم خود درصدد تحریف زبان معیار کشور آذربایجان بوده که با اجرای این ترفندها موفق به تحریف و تغییر زبان دینی مسلمانان کشور آذربایجان شد.

مدیر رادیو و تلویزیون آذری شبکه جهانی سحر تصریح کرد: رویداد 19 ژانویه یک حماسه عظیم در تاریخ دین اسلام به ثبت رساند که در این روز ملت مسلمان و شیعی کشور آذربایجان با پناه آوردن به مرزهای کشور ایران درخواست کمک کردند که دولت روس به دنبال این امر در روز بیستم ژانویه خیل عظیمی از ملت بی‌گناه خود را در کشتار دسته جمعی هلاک کرده و با این جنایت خود درصدد محکوم کردن مسلمانان آذری‌زبان بی‌گناه بود.

بحرالعلومی با اشاره به اینکه دین و مذهب کشور ایران با ملت آذری‌زبان یکی است، تصریح کرد: مسلمانان آذری‌زبان کشور آذربایجان همواره در طول تاریخ به عنوان برادران دینی و شیعی ملت مسلمان ایران شناخته شده‌اند و کشور ایران در رسیدن آذری‌زبانان مسلمان جهان به اصالت خویش از هیچ تلاش و مساعدتی در طول تاریخ دریغ نکرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا