اخبارروسیه

بیش از 3000 سرباز روس وارد حومه حلب شده‌اند

دیده‌بان حقوق بشر سوریه امروز (چهارشنبه) گزارش داد که بیش از 3000 سرباز روس برای جنگ با شبه نظامیان مسلح وارد حومه حلب شدند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، دیده‌بان حقوق بشر سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد براساس اطلاعاتی از چند منبع موثق ارتش روسیه نیروهای خارجی را برای جنگ در جبهه خود و پیوستن به عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان و داعش به سوریه آورده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است منابع تاکید کرده‌اند بیش از 3000 نیروی جنگی از تابعیت روس از سوی نیروهای روسی به خدمت گرفته شده‌اند و برای جنگ در خاک سوریه اعزام شده‌اند؛ تعداد بیشتر این نیروها در منطقه السفیره در حومه جنوب شرقی حلب مستقر هستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که نیروهای روس ظرف چهار هفته گذشته وارد سوریه شدند و بیشتر آنها از سوی نیروهای ارتش سوریه و نیروهای روس به منطقه السفیره که تحت تصرف نیروهای ارتش سوریه است و در نزدیکی کارگاه‌های پدافندی در حومه جنوب شرقی حلب قرار دارد انتقال یافتند که این کار مقدمه‌ای برای آغاز مشارکت آنها در نبردها در چند منطقه در سوریه است.

از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه و دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کردند که سه شنبه شب تا چهارشنبه دستکم 100 حمله هوایی شهر حلب و حومه آن را هدف قرار داد که این امر همزمان با بمباران هوایی و توپخانه‌ای در جبهه‌های اصلی درگیری در سوریه بود.

از سوی دیگر شبکه خبری اسکای نیوز عربی به نقل از منابع پزشکی گزارش داد که شب چهارشنبه در حملات به منطقه خان طومان در حومه جنوبی حلب 14 تن کشته شدند که بیشترشان کادرهای پزشکی از جمله نیروهای امدادرس، پزشک و راننده هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا