آذربایجاناخبار

قانون اعتقادات دینی در جمهوری آذربایجان سخت تر می شود

در آذربایجان، مجازات های مربوط به اجبار به قبول اعتقادات دینی و تجاوز به حقوق شهروندان تحت عنوان برگزاری مراسمات دینی سخت تر می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بنا به گزارش مجلس ملی آذربایجان، در این رابطه تغییر در مواد 1 – 167 و 168 قانون کیفری جمهوری آذربایجان پیشنهاد شده است.

براساس تغییر پیشنهاد شده در ماده ی 1.1 – 167، اجبار فرد به اعتقاد به هر دینی (جریان دینی)، از جمله به برگزاری مراسمات و آیین های دینی و یا به شرکت در مراسمات و آئین های دینی مجازات از 5 هزار تا 10 هزار منات جریمه و یا 6 سال حبس به دنبال خواهد داشت.

این مجازات طبق قانون فعلی از 3 هزار تا 5 هزار منات یا 2 سال حبس و یا 2 سال کار اجباری (اصلاحی) می باشد.

مطابق تغییر پیشنهاد شده در ماده ی 2.1 – 167، اجبار فرد به عضویت در هر سازمان و تشکل دینی و یا ممانعت از انصراف وی از عضویت در آن از 5 هزار تا 10 هزار منات جریمه و یا به مدت 5 سال حبس مجازات در پی خواهد داشت.

مجازات فعلی این جرم از 3 هزار تا 5 هزار منات جریمه و یا 2 سال حبس می باشد.

طبق تغییر پیشنهاد شده در ماده ی 168، ترویج مذاهب دینی و یا فعالیت تحت عنوان برگزاری مراسمات دینی که با نقض امنیت و آرامش اجتماعی همراه باشد و یا به سلامتی شهروندان ضربه بزند و یا حقوق آنان را نقض نماید و هم چنین، بازداشتن شهروندان از انجام وظایف قانونی آنان با تشکیل گروه، رهبری آن و یا شرکت در این گروه از 10 هزار تا 15 هزار منات جریمه و یا 8 سال حبس به دنبال دارد.

مجازات جرایم مذکور در قانون فعلی 7 هزار تا 9 هزار منات جریمه و یا به مدت 2 سال حبس می باشد.

این تغییرات قرار است در نشست فصل پاییز مجلس ملی آذربایجان مورد مذاکره قرار گیرد.

  انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا