آذربایجاناخبارایران

دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان با رئیس جمهور و وزیر ارتباطات و فن اوریهای عالی جمهوری آذربایجان

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان قبل از ظهر امروز با حضور در کاخ ریاست جمهوری آذربایجان با الهام علیف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  ، الهام علیف در این دیدار ضمن خیر مقدم گویی به محمود واعظی به سفر موفقیت آمیز خود به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این سفر نتایج خوبی به همراه داشت و در آینده نیز شاهد نتایج مثبت آن خواهیم بود.
رئیس جمهوری آذربایجان با اشاره به ظرفیت های ممتاز دو کشور گفت:ظرفیت های دو کشور بحدی است که می توانند به متحد منطقه ای تبدیل شوند.
الهام علیف روابط دو کشور را رو به پیشرفت خواند و برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی فرهنگی را در گسترش روابط فی مابین مهم عنوان کرد.
رئیس جمهور آذربایجان گفت : مطمئن هستم مباحث مطرح شده در کمیسیون مشترک به تحکیم روابط دو کشور در حوزه های سیاسی ،فرهنگی و اقتصادی کمک خواهد کرد.
الهام علیف ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک شاهد سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان باشد.
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان هم با ابلاغ سلام گرم دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به الهام علیف گفت: پیرو سفر حضرتعالی به تهران و دیدار خوب و موثر جنابعالی با دکتر روحانی در داووس و تهران ایشان به تمامی اعضای کابینه تاکید کردند که نسبت به تقویت روابط بین دو کشور و رفع موانع موجود در همکاری طرفین اقدام لازم و جدی را انجام دهند.
وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ابراز امیدواری کرد کمیسیون مشترک در حوزه های انرژی ،ترانزیت و تجارت به دستاوردهای خوبی برسد.
واعظی به توسعه خوب کشور جمهوری آذربایجان در سالهای اخیر اشاره کرد و آن را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت.

 وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات کشورمان بعد از ظهر امروز با علی عباس اف وزیر ارتباطات و فن اوریهای عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد. 
 طرفین در این دیدار ضمن مرور سفر ماه گذشته علی عباس اف به تهران نسبت به همکاریهای متقابل در بخش فن اوری اطلاعات و آی تی تاکید و مقرر کردند :هیاتی مرکب از شرکتهای بخش خصوصی ایران با تخصص و دانش فنی در زمینه صنایع ارتباطی و فن اوری اطلاعات بهجمهوری آذربایجان سفر و به انجام توافقات در زمینه های مورد نظر اقدام کنند. 
واعظی به عنوان ریاست کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور نقش وزارتخانه های ارتباطی دو کشور را در این اجلاس بسیار مهم و برجسته ارزیابی کرد و گفت: یقینا بخشهای قابل توجهی از مناسبات تجاری و اقتصادی بین دو کشور معطوف به صدور این خدمات و تولیدات به کشورهای همدیگر خواهد بود و ما باید بر روی بازارهای دو کشور به صورت جدی توجه کنیم. 
وی افزود از فرصتهای موجود باید حد اکثر بهره برداری لازم را به نفع منافع دو کشور کرد.
وزیر ارتباطات و فن اوریهای عالی جمهوری آذربایجان هم ضمن ابراز خوشنودی از سفر اخیر خود به تهران و مشاهده پیشرفتهای ایران به خصوص در زمینه فن اوری اطلاعات و مخابرات گفت: ما مصمم هستیم در زمینه همکاریهای تکنولوژی ارتباطی فصل جدیدی را در روابط دو کشور بگشاییم . 
علی عباس اف که مسئولیت فنی رادیو و تلویزیون کشورش را نیز بر عهده دارد به دیدار خود با مسئولان صدا و سیما اشاره کرد و همکاریهای نزدیک و مشترک در بخش صدا و سیما را خواستار شد. 
علی عباس اف همچنین گفت: ما در همه زمینه ها علاقه مند به ارتباط و تقویت مناسبات با ایران هستیم و امیدواریم این علاقه مندی موجب حضور هر چه بیشتر شرکتهای بخش خصوصی در این زمینه ها شود. 
وی افزود: جمهوری آذربایجان به همه توافقات صورت گرفته در تهران پایبند و آماده اجرای کامل آن است.
وزیر ارتباطات و فن اوریهای عالی جمهوری آذربایجان همچنین به پیشرفتهای قابل توجه جمهوری اسلامی در فن اوری ماهواره و پرتاب ان به فضا اشاره کرد و از امادگی کشورش برای پخش برنامه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی از ماهواره متعلق به کشور خودش به نام quotation mark آذراسپیس خبر داد. 
عباس اف همچنین از اختصاص غرفه ای جداگانه و با لحاظ تسهیلات لازم برای حضور شرکتهای ایرانی در نمایشگاه بین المللی quotation mark باکو تل در سال جاری خبر داد.
وزیر ارتباطات و فن آوریهای عالی جمهوری آذربایجان ابراز امیدواری کرد محمود واعظی در این نمایشگاه که دعوت نامه اختصاصی برایش ارسال می شود ، شرکت کند. 
محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن اوری اطلاعات ایران نیز در این نشست پیشنهاد اماده سازی اسنادی در زمینه همکاریهای پستی و ارتباطی را مطرح و ابراز امیدواری کرد این اسناد در نشست آینده در تهران به امضای طرفین برسد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا