آذربایجاناخبارایرانعمومی

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان: رسانه ها نقش مهمی در تقویت روابط کشورها دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به حضور و فعالیت آزادانه رسانه های دو کشور ایران و آذربایجان در خاک یکدیگر ،گفت: رسانه ها می توانند نقش مهمی در تقویت روابط کشورها ایفا کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،حکمت حاجی اف، روز سه شنبه(امروز)  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باکو با بیان اینکه جمهوری آذربایجان از حضور رسانه های ایرانی در آذربایجان استقبال می کند، افزود: فعالیت رسانه های ایران فرصت مغتنمی برای کشور ما است و امیدواریم برای رساندن واقعیت های جمهوی آذربایجان از جمله مسائل مربوط به مناقشه قره باغ به مخاطبان منطقه و به طور کلی جهان نقش موثری داشته باشند.
حاجی اف، جمهوری آذربایجان و ایران را کشورهای دوست و برادر عنوان کرد و زمینه های مشترک تاریخی ، فرهنگی دو کشور و نیز پیوندهای مردم ایران و جمهوری آذربایجان ، افزایش متقابل سفرهای شهروندان دو کشور را خاطر نشان و آن را برای تقویت روابط مردمی مهم ارزیابی کرد.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به وجود برخی محافل که علاقه مند به توسعه روابط دوستی میان دو کشور نیستند ، اظهار داشت : در چنین شرایطی رسانه ها مسئولیت بزرگی برای تقویت مناسبات دو کشور برعهده دارند.
حاجی اف با اشاره به روابط عمیق ایران و جمهوری آذربایجان و سفرهای متعدد سران دو کشور و رفت و آمد هیات های مختلف سیاسی و اقتصادی در سال های اخیر و دیدار سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان ، ایران و روسیه در تهران گفت: سران دو کشور در پنج سال اخیر حدود ۱۰ با ر با یکدیگر دیدار کرده اند ، همچنین رئیس جمهوری آذربایجان با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند که همه اینها برای آینده مناسبات دو کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی خبرگزاری ایرنا و سایر رسانه های کشورمان را رسانه دوست عنوان کرد و آمادگی واحد مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان برای همکاری با دفتر نمایندگی ایرنا در باکو را اعلام کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا