آذربایجاناخبار

از دست دادن سرزمین ها شکست نیست، شکست آن است که سرزمین فراموش شود.

در روز قدس ایستادن در کنار کسانی که در معرض تجاوز قرار گرفتن و فریاد بر علیه متجاوز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این صحبت ها را  سردار حاجی حسنلی در مصاحبه با خبرگزاری فاکت خبر در مورد برگزاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بعنوان روز جهانی قدس در جهت حمایت از مردم فلسطین بلاخص مردم قدس عنوان نموده است.

براساس صحبت های حاجی حسنلی سیاست اشغالگرانه در طول تاریخ ، بشر را خسته نموده است.  از لحاظ تاریخی  تجاوز به سرزمین ها زیادی رخ داده است و متاسفم که در زمان فعلی نیز این تجاوزگری ادامه دارد. کسانی که با اسلحه و خونریزی  سرزمین ها  را در دست گرفته اند  اگر امروزه خود را  برتر بدانند  مسئله به مرور زمان  خود را نشان می دهد.  می شود گفت که امروز از دست دادن بخشی از قلمرو یک سرزمین شکست نیست بلکه فراموش نمودن آن سرزمین شکست است. مبارزه علیه سیاست اشغالگرانه شامل دو مرحله می گردد. در مرحله اول  حفظ تمرکز در مورد مسلئه است و مرحله ی بعدی  آماده سازی نیروی  بسیجی برای مقابله با دشمن در یک دوره کوتاه مدت است.

متجاوز با از بین بردن  تاریخ و هویت فرهنگی سرزمین مادری سخن از صلح و سازش سخن به میان می آورد.

آنها با غرور و زیادخواهی خود  و الهام گرفتن از گذشته تلاش می کنند که به تهاجم و تجاوزگری خود ادامه دهند. دشمنان برای  دفع فشار به صاحبان سرزمین ها  به آنها پیشنهاد صلح را می دهند.

دراین مورد حاجی حسنلی می گوید که تنها راه  دائمی برای مقابله با  این  تجاوزگریها  در فکر بودن و نگه داشتن یاد این روز در بین مردم است.

با این دیدگاه  قرار گرفتن روز قدس در بین مسلمانان جهان  بعنوان روز واحد  در جهت حمایت از مردم فلسطین از اهمیت زیادی برخورد دار است.

با گذشتن  سالیان سال از این مسئله  باید با فریادن زندن در جهت احقاق حق تلاش نمود تا صاحبان واقعی به سرزمین های مادری خود دست پیدا کنند.

شما باید  هیچ موقع دشمن را راحت نگذاشته و با صدای بلند و به حق  دشمن را همیشه در پشت دیوارهای آهنین و سیم خاردار تا در دست گرفتن سرزمین های خود در اضطراب نگه دارید .

سردار حاجی حسنلی در پایان سخنان خود خاطرنشان نموده کسانی که در معرض اشغالگری قرار گرفته اند با مغتنم شمردن زمان باید با قدرت رو به جلو حرکت نمایند تا به پیروزی برسند. بعنوان مثال زمانی که یک نوزاد در تلاش است که راه برود بلند شدن و افتادن او در طول زمان باعث خواهد شد تا وی بتواند سرپای خود بایستد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا