آذربایجاناخبارعمومی

تحلیلگر سیاسی جمهوری آذربایجان : آیا در کشور هیجان انتخابات مجلس وجود دارد؟

برای برگزاری انتخابات مجلس کمتر از یک چهارم زمان باقی مانده است. برخی در این زمینه فکر می کنند که در کشور برای انتخابات مجلس شور و هیجان وجود دارد. در این زمینه یک نوع حرکت سیاسی برای احیای انتخابات وجود دارد. در زمان حاضر نیز به طور واضح احساس می گردد که فعالیتهای در این زمینه در حال شگل گرفتن است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، تحلیگر سیاسی آذربایجان زرتشت علیزاده در مصاحبه با خبرگزاری دیرلر با تحلیل خود در زمینه انتخابات مجلس در کشور گفت: کسی که عاقل و آگاه است می داند که شرکت در انتخابات مجلس هیچ گونه معنایی ندارد.
شرکت در انتخابات یک شور و هیجان خاصی را دارد.اما این هیجان مانند کشورهای که در آن دموکراسی حاکم است  در آذربایجان وجود ندارد. این هیجان در بین افرادی که در بدنه دولت هستند بیشتر احساس می گردد که این احساس برای اثبات نمودن خودشان لازم است.
مردم به خوبی به این امر واقف هستند که موضوع انتخابات پارلمان مهم است ولی در این بین هیچ گونه صلاحیتی وجود ندارد. همه به خوبی درک می کنند که همه چیز در کشور از سوی حاکمیت تصمیم گیری می شود. هیچ موقع نظریات مردم در نظر گرفته نمی شود. آنهایکه وارد مجلس می گردند یا به دلیل گرفتن امتیاز و یا بدست آوردن پول تلاش می نمایند.
مشاهده این مسئله در کشور بسیار منزجر کننده است. کسی که فهم وشعور دارد می داند که شرکت در انتخابات مجلس آذربایجان هیچ معنای را در پی ندارد.
در ادامه کارشناس علوم سیاسی آذربایجان حکمت حاجی زاده در این زمینه به خبرگزاری دیرلر گفت: در کشور نه انتخابات و نه شور و شوق انتخابات وجود دارد. بنده در زمینه حضور مردم و شور و شوق آنها جهت شرکت در انتخابات مجلس هیچ گونه هیجانی را مشاهده نمی کنم .
آنها که دارای شور و شوق هستند چه کسانی می باشند؟
در کشور آذربایجان هیچ گونه انتخاباتی وجود ندارد. هیچ شخصی نمی تواند در مورد هیجان انتخابات در کشور سخن به میان آورد. من شخصا در چنینی انتخاباتی شرکت نخواهم نمود زیرا افکار بنده در این زمینه منفی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا