آذربایجاناخبار

عکس العمل تند مقامات آذری نسبت به درج مقاله ی خبرگزاری رویترز در خصوص افزایش بازداشت ها در آذربایجان

مقامات آذری واکنش تندی نسبت  به مقاله  خبرگزاری «رویترز» داشتند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات، خبرگزاری «رویترز» اخیرا مقاله ای در خصوص دستگیری های صورت گرفته در آذربایجان درج نموده و در ان ادعا کرده است به دنبال کاهش قیمت نفت و افزایش قیمت مواد غذایی در آذربایجان برخی تجمعات اعتراض آمیز مردمی در کشور ما روی داده است. اما دولت آذربایجان همانند دوران شوروی با استفاده از پلیس لباس شخصی با اینگونه تجمعات برخورد و انها را پراکند نموده ….. و این موضوع بر روی همکاری آذربایجان و اتحادیه اروپا تاثیر منفی گذاشته است…
این خبرگزاری به صورت ویژه از برخورد خشونت آمیز پلیس در شهرهای «قوبا»، «سیزن» و «شابران» با مردم معترض نام برده و نوشته است که مردم این شهرها مورد فشار، تهدید و اذیت پلیس قرار گرفته اند…
بختیار صادیق اف نماینده مجلس ملی و عضو حزب آذربایجان نوین در واکنش تند به این مقاله گفت: «خبرگزاری «رویترز» به صورت مغرضانه عمل می کند. ما داخل کشور بوده و شاهد روند اصلاحات سیاسی و اجتماعی کشور هستیم. اما آنها از آن سوی اقیانوس گزارش داخل کشور ما را می دهند!
امروزه نمی توان هیچ رویداد و حادثه ای را پنهان کرد. در داخل کشور اینترنت، شبکه های اجتماعی و رسانه های فعال وجود دارد و کشورمان مشکلات را پشت سر گذاشته و برای بهبود زندگی و توسعه کشور اقدامات اساسی انجام داده است که ادامه دارد.
خبرگزاری «رویترز» با درج این مقاله، مغرض بودن و آلت دست ارامنه بودن خود را به اثبات رسانده و نشان داده است. این خبرگزاری هر چه در خواب می بیند را بعنوان یک واقعیت می پذیرد. هر خبرگزاری که برای خود احترام قائل باشد چنین مطالبی را منتشر نمی کند. در اروپا وقتی مردم تجمع ای اعتراض آمیز برگزار می کنند، پلیس با اسب و سگ به آنها یورش برده و آنها را زیر پا له می کند. در کشورهای اروپایی اردوگاه مهاجران را به آتش می کشند اما این خبرگزاری از هیچ خبری از این وقایع منتشر نمی کند. انها نمی توانند موفقیت های آذربایجان را مشاهده و هضم کنند. روز به روز بر تعداد جهانگردانی که از آذربایجان دیدن می کنند افزوده می شود و اگر در اذربایجان امنیت وجود نداشت این همه توریست به کشورمان سرازیر نمی شدد. آیا اگر آذربایجان امنیت نداشت به آن اجازه برگزاری بازیهای بین المللی ورزشی می دادند؟ همه اینها حاکی از مغرض بودن این خبرگزاری است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا